Imagen
Sis maneres d'acostar les nenes a la ciència
09/02/2024
Sembla ser que el gènere femení, en general, té un problema amb la ciència i un problema encara més gran amb l’enginyeria o les matemàtiques, una mala relació que s’inicia ja des que som ben petites. És difícil lluitar amb un entorn que tendeix a diferenciar els rols de nenes i nens, inclús des d (...)
Imagen
Lab 0_6: Aprendre ciència i investigar a través del joc
Des de la mirada adulta dels i les professionals que utilitzen el coneixement científic en la seva professió, sovint és difícil veure el valor de les accions dels infants més enllà del joc que els caracteritza. I és que el joc, el contacte amb materials sota iniciativa pròpia, és la base sobre la (...)
Imagen
Educació Infantil: “Som l’única universitat amb llar d’infants pròpia perquè les futures mestres posin en pràctica el que expliquem a l’aula”
23/03/2022
Montserrat Pedreira Álvarez és doctora en Educació i està especialitzada en didàctica de la ciència. Dirigeix el grau en Mestre d’Educació Infantil des dels seus inicis, l’any 2008, i ha liderat i impulsat la consolidació d’uns estudis de Mestre que han anat avançant fita rere fita: incorporant el (...)