Has pensat utilitzar algun cop jocs de taula amb els infants per ensenyar ciències? Com podem incorporar els jocs de taula per promoure el coneixement i les pràctiques científiques? Aquest grup de treball s’orienta a explorar jocs de taula per ensenyar ciències experimentals a l’etapa d’educació Infantil i Primària.
Els jocs són una poderosa eina educativa que pot transformar l'experiència d'aprenentatge dels estudiants. Els jocs de taula s'han convertit en un recurs molt utilitzat en el context educatiu, especialment per motivar, divertir i predisposar a l’alumnat a explorar noves idees i conceptes. A l'àmbit de les ciències, aquests jocs també poden oferir un context motivador i dinàmic, permetent una simulació realista de fenòmens naturals i facilitant la comprensió de conceptes complexos.
Objectius del curs
Dotar de recursos de jocs de taula per ensenyar i aprendre ciències: El grup de treball tindrà l'oportunitat d'explorar diversos jocs de taula que estiguin relacionats amb continguts de l'àrea de ciències i que puguin ser aplicables a les etapes d'Educació Infantil i Educació Primària.
Desenvolupar experiències pràctiques d’intervenció educativa per a una praxi amb jocs de taula: Les mestres participants dissenyaran i implementaran una activitat que estigui enfocada a promoure les ciències a partir d’un joc de taula a les seves aules.
Reflexionar i compartir experiències sobre l’ús del joc de taula per ensenyar i aprendre ciències: El grup de treball oferirà un espai per a la reflexió conjunta sobre les experiències d'implementar activitats de joc a l'aula. Es compartiran les dificultats i els reptes en la integració dels jocs de ciències a les sessions educatives, i s'identificaran les orientacions i bones pràctiques necessàries perquè els estudiants puguin aprendre ciències d'una manera efectiva i divertida.