Vés al contingut

Notícies

Imagen

accions integradores grau en educació infantil

Futures mestres d’UManresa aporten el seu coneixement a projectes d’ entitats i escoles del territori

Com cada any per aquestes dates, les estudiants del Grau en Mestre d’Educació Infantil de la Facultat de Ciències Socials de Manresa han donat a conèixer els projectes que han treballat durant el curs, tant en l’àmbit de les escoles on  han fet estades de pràctiques, com en iniciatives desenvolupades amb la col·laboració d’institucions i entitats del territori. La presentació d’aquests projectes s’ha fet a l’edifici FUB4 i s’hi ha convidat docents i persones vinculades amb les escoles i entitats amb les quals han treballat les estudiants. Aquest tipus d’activitats s’emmarquen en la metodologia de l’anomenat aprenentatge servei. Es tracta de dues accions que posen en valor el coneixement de les alumnes i que el posen al servei de la societat. 

Les 18 estudiants de quart curs que han participat en estades de pràctiques en escoles del Bages, el Berguedà, el Solsonès, Osona, el Vallès Occidental, l’Anoia i el Barcelonès i el Segrià van exposar les intervencions d’aula que van realitzar. La presentació d’aquests projectes i intervencions es va fer en format pòster i es van donar a conèixer entre les mestres dels centres que van assistir a aquesta activitat. Una activitat que des dels estudis es va aprofitar per fer una jornada de treball que en aquesta ocasió es va centrar en la programació en l’etapa d’educació infantil.

D’altra banda, aquesta setmana s’han presentat les accions integradores, en les quals han participat 66 estudiants del Grau en Mestre d’Educació Infantil de diferents cursos. Les accions integradores tenen com a finalitat la promoció d’actituds pro-socials en els alumnes i la connexió de la formació de mestres amb les necessitats de l’entorn. Es tracta d’un treball que permet treballar aspectes com el compromís, la responsabilitat, la capacitat d’entesa, les inquietuds culturals, l’autonomia, la interdisciplinarietat, la curiositat i el rigor. Un altre objectiu de les accions integradores és que l’alumnat aprengui a actuar en contextos de diversitat i inclusió, col·laborant amb les famílies i altres professionals i aplicant estratègies i recursos que redueixin les barreres cap a l’aprenentatge i que promoguin el desenvolupament individual. 

Les accions integradores formen part del currículum del grau en Educació Infantil des de l’any 2017. Les alumnes hi han de dedicar 75 hores cada semestre i treballar conjuntament amb estudiants de diferents cursos. Aquest curs han treballat, entre d’altres, amb el Museu Comarcal de Manresa, amb les Biblioteques Veïnals, amb la ludoteca Ludugurus, AMPANS, l’espai familiar del Convent de Santa Clara, diferents escoles bressol i amb la Clínica Universitària. 

La presentació de les accions integradores es va cloure amb una xerrada a càrrec de Sheddad Kaid-Salah Ferrón, físic i farmacèutic que exerceix com a docent i que fa difusió de la ciència entre els joves. Els seus llibres de divulgació científica s’han traduït a 18 idiomes. És docent del Grup de Treball d’Educació Científica Inclusiva que lidera UManresa. En la seva intervenció va posar de relleu el sentit de les accions realitzades per les alumnes en les accions integradores. 
 

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte