Vés al contingut

Notícies

Imagen

Un alumne d'UManresa durant una estada de pràctiques en empreses

El grau en Gestió de la Societat Digital avança estrenyent relacions amb les empreses

Els estudiants del grau en Gestió de la Societat Digital iniciaran, a partir del curs 2024-2025, les pràctiques remunerades a les empreses. Coincidint amb la implantació del segon curs, podran combinar l’aprenentatge a l’aula i al lloc de treball. El degà de la Facultat de Ciències Socials de Manresa, Marc Bernadich, explica que “la vinculació entre la universitat i el teixit empresarial és una prioritat per als estudis d’Empresa d’UManresa, tant els de grau com els de CFGS. Formem professionals amb una base sòlida de coneixements teòrics que, a la vegada, són capaços de dur-los a la pràctica i utilitzar-los en un context laboral concret. Vam iniciar el camí amb el grau en ADE i, al llarg dels darrers anys, hi hem anat sumant, també, els CFGS d’Administració i Finances i de Comerç Internacional. A partir del  proper curs, serà el torn del grau en Gestió de la Societat Digital”.

Aquestes estades a les empreses formen part del programa Prèmium i són molt ben valorades per l’alumnat perquè li permet adquirir competències professionals transversals que milloren la seva ocupabilitat, l’acosten al teixit empresarial, faciliten la seva inserció laboral i li permeten finançar fins al 70% del cost total dels estudis. UVE Solucions, Control Sistemes, Cloud Active Reception o Kids&Us són algunes de les empreses que ja han expressat la seva voluntat d’acollir alumnes del grau en Gestió de la Societat Digital, a partir del curs vinent.


Simulació interprofessional als estudis de Ciències de la Salut

Els graus d’Infermeria, Podologia i Fisioteràpia de la Facultat de Ciències de la Salut de Manresa així com els de Medicina faran un pas més, a partir del proper curs, en l’aprenentatge en entorns interprofessionals. Ho faran en el marc del CISARC, Centre d’Innovació en Simulació, on ja s’estan duent a terme algunes iniciatives en aquest sentit. Així, s’intensificaran i formalitzaran les sessions formatives amb la participació d’alumnes de diferents especialitats que cooperen tal com hauran de fer-ho en el futur com a professionals de la salut. Es preveuen activitats de simulació conjunta entre alumnes de Podologia i Fisioteràpia, Infermeria i Medicina i Fisioteràpia i Infermeria. Mireia Torralba, degana de la Facultat de Ciències de la Salut de Manresa, subratlla “el valor d’aquestes sessions de formació conjunta entre estudiants de diferents graus sanitaris ja que permeten treballar competències comunicatives i de col·laboració d’equips interdisciplinaris, útils en qualsevol sector però especialment essencials en el de la salut”.

D’altra banda, els estudiants del grau en Logopèdia (compartit entre UManresa i la UOC) consolidaran, durant el proper curs, l’ús d’un nou entorn d’aprenentatge, el Canvas, que integra i incorpora diferents eines d’interacció entre professorat i alumnat, amb vídeos, rúbriques i diferents formats de feedback i retorn, entre altres, amb l’objectiu de fer més fàcil i eficient el treball col·laboratiu.

Pràctiques a l’estranger per als estudiants de CFGS

El Campus Professional UManresa ha signat convenis de col·laboració amb empreses i centres de diferents països europeus per assegurar que, a partir del proper curs, tots els estudiants de CFGS que vulguin fer les pràctiques a l’estranger puguin fer-ho. Si bé aquesta era una opció que ja s’oferia als estudiants de formació professional superior d’UManresa, aquest curs, s’han intensificat els contactes per ampliar els destins i intensificar, així, l’atractiu de la mobilitat per a aquest col·lectiu.

En paral·lel, s’han modificat els períodes d’estada a l’empresa de manera que es puguin compactar la durada i la jornada per facilitar l’estada dual i la mobilitat internacional. Sílvia Crespiera, responsable del Campus Professional UManresa, destaca que “aquest no és un canvi simplement organitzatiu sinó que s’ha pensat per afavorir la immersió en el lloc de treball, que, al seu torn, millora l’adquisició de competències professionals per part de l’alumnat. D’altra banda, també ha de facilitar la realització d’aquestes estades pràctiques a l’estranger”.


Mestre d’Educació Infantil, un grau amb vocació transformadora

El treball de competències transversals a partir d’un treball cooperatiu sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) és una de les novetats que ha incorporat el grau en Mestre d’Educació Infantil aquest curs i que es consolidarà en el proper. Es tracta d’una activitat que implica alumnes de diferents cursos amb l’encàrrec de dissenyar i dur a terme propostes d’intervenció educativa en l’entorn. A més, a mode de prova pilot que es consolidarà durant el curs 2024-2025, han incorporat als grups de treball alumnat amb discapacitat intel·lectual del programa UniversiMés, també d’UManresa. L’experiència està demostrant ser molt enriquidora per a totes les persones implicades i, en el cas de les futures mestres, ofereix una nova mirada altament transformadora sobre el potencial de l’educació per construir una societat realment inclusiva. D’altra banda, el treball de competències transversals també inclou tallers de competència lectora i literària.
 

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte