Edicions FUB publica un Manual d'introducció a la microeconomia del doctor en Economia Jordi Franch
Fer entendre els complexos fenòmens de l’economia actual i de l’activitat empresarial és l’objectiu que persegueix el llibre “Introducció a la microeconomia”, escrit pel doctor en Economia i professor de grau en ADE de la Facultat de Ciències Socials del Campus Manresa de la UVic-UCC, Jordi Franch. El llibre, publicat per Edicions FUB dins la col·lecció Expertia, es planteja com un manual adreçat especialment als alumnes que estudien microeconomia, però alhora com un volum que pot ser d’interès per a totes aquelles persones a qui els atregui el funcionament dels mercats en la societat actual. Aquest és el segon volum de Jordi Franch que publica la universitat. El primer va ser el llibre “Introducció a la macroeconomia” (2015). Franch també és autor de “Economia” (Unión Editorial, 2013).
“Introducció a la microeconomia” es divideix en set capítols. El primer es dedica als objectius microeconòmics i l’empresa; el segon, a la demanda, el consumidor i la utilitat marginal; un tercer capítol tracta sobre l’oferta, l’empresa i els costos; el mercat, des del punt de vista de l’especialització, l’intercanvi i l’eficiència, és el tema analitzat en el quart capítol; en el cinquè, l’autor estudia les fallades del mercat i de l’Estat; al sisè s’hi aborden els tipus de mercat; i al setè, els mercats dels factors productius.