Imagen
Ciència des del néixer: un congrés per donar visibilitat a la ciència a l'educació infantil
29/05/2023
Des que neix, un infant intenta donar sentit al món que l’envolta. Als adults ens costa de veure, però nens i nenes, des de ben petits, fan ciència. No es la ciència que hem construït en l’imaginari adult, però és ciència. Ciència des del néixer. Aquest és el títol que duu el Congrés Internacional (...)
Imagen
Lab 0_6: Aprendre ciència i investigar a través del joc
Des de la mirada adulta dels i les professionals que utilitzen el coneixement científic en la seva professió, sovint és difícil veure el valor de les accions dels infants més enllà del joc que els caracteritza. I és que el joc, el contacte amb materials sota iniciativa pròpia, és la base sobre la (...)
Imagen
UManresa, la universitat que no té por dels infants
Un títol intencionadament provocador per emfatitzar un aspecte molt important del nostre Grau en Mestra d’Educació Infantil. Com a formadores de mestres, expertes en educació infantil, pot haver-hi res més coherent que posar en pràctica allò en el que formem a les futures mestres? Una universitat a (...)
Imagen
Educació Infantil: “Som l’única universitat amb llar d’infants pròpia perquè les futures mestres posin en pràctica el que expliquem a l’aula”
23/03/2022
Montserrat Pedreira Álvarez és doctora en Educació i està especialitzada en didàctica de la ciència. Dirigeix el grau en Mestre d’Educació Infantil des dels seus inicis, l’any 2008, i ha liderat i impulsat la consolidació d’uns estudis de Mestre que han anat avançant fita rere fita: incorporant el (...)