Imagen
Com puc participar en una
MOBILITAT INTERNACIONAL?
Gestiona
Un cop tinguis confirmada la plaça de mobilitat d'estudi és moment de començar a gestionar la teva estada amb temps suficient.
Recorda que també hauràs de realitzar la inscripció a la teva universitat de destinació (un cop la coordinació acadèmica de Relacions Internacionals del teu centre t'hagi nominat a destí ).
Com a estudiant tindràs la responsabilitat de gestionar tota la documentació que se't requereixi amb la universitat de destinació i carregar-la degudament signada i emplenada al portal MoveON en els terminis especificats. L'Àrea de Relacions Internacionals no acceptarà cap document que no compleixi les característiques especificades.
Documentació per lliurar
Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals
Abans d'iniciar la mobilitat, i en el termini marcat, hauràs de gestionar i carregar tota la documentació requerida (degudament emplenada i signada digitalment per totes les parts) al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:
"Formulari de seguiment 1: Documentació ABANS D'INICIAR L'ESTADA"
Termini per lliurar la documentació:
- Per als estudiants que comencen la mobilitat a partir de l'agost 2025: 26 de maig 2025
- Per als estudiants que comencen la mobilitat a partir de gener 2026: 3 de novembre 2025
Què he de presentar? |
Com ho he de presentar? |
---|---|
Mobilitats Erasmus+ (llarga durada i BIPs): Conveni de subvenció Erasmus+ Estudi. Mitjançant aquest conveni, la universitat i el beneficiari (estudiant) assumeixen una sèrie de compromisos en el marc del programa. Aquest document és necessari per justificar la teva participació en el programa Erasmus+ davant el SEPIE. Després de la resolució de l’ajut Erasmus+ Estudi, des de l’Àrea de Relacions Internacionals generarem i et farem arribar el teu conveni de subvenció que hauràs de signar. És imprescindible que els signis i lliuris el document original a l’Àrea de Relacions Internacionals. La signatura d’aquest conveni és un requisit indispensable per rebre la beca Erasmus+. A més, en cas de renúncia posterior al cobrament de la beca, l’estudiant es compromet a abonar l’import rebut. Mobilitats de Programa Propi UVic-UCC: Conveni entre l'estudiant i la UVic-UCC. Mitjançant aquest conveni, la universitat i l’estudiant assumeixen una sèrie de compromisos en el marc del programa. Aquest document és necessari per justificar la teva participació en el programa. |
Te l'enviarem per correu electrònic i el podràs retornar signat amb signatura digital electrònica
En el cas del conveni per Programa Propi UVic-UCC: a través de l'aplicatiu MoveON |
Correu d'acceptació de la universitat de destinació en què hi constin les dates de la mobilitat |
A través de l'aplicatiu MoveON |
Targeta Sanitària Europea (si escau) |
|
Acreditació de l'assegurança de mobilitat i còpia de la pòlissa |
|
Compromís de l'estudiant en mobilitat internacional |
|
Només mobilitats Erasmus+: Test inicial de nivell d'idioma en línia (OLS). Nota: en el cas de mobilitats BIP, només serà obligatori per a estades mínimes de 2 setmanes. |
El rebràs per correu electrònic |
Documentació acadèmica amb la Coordinació Acadèmica de Mobilitat (CAM) dels teus estudis
- Taula d'equivalència acadèmica: document que has d'emplenar amb les assignatures que cursaràs a l'estranger amb la correspondència de les assignatures de la UManresa amb el vistiplau de la direcció d'estudis i la teva coordinació acadèmica de mobilitat.
- Learning Agreement for studies (before the mobility): és l’acord d’assignatures que cursaràs a la universitat de destinació i la seva correspondència amb les assignatures per matricular a la UManresa. Les has d’haver pactat amb la coordinació acadèmica de mobilitat del teu centre. Això implica un compromís de totes les parts: com a estudiant et compromets a cursar unes determinades assignatures amb el vistiplau de la coordinació acadèmica de relacions internacionals de la UVic-UCC i la universitat de destinació. Per això, caldrà que aquest document estigui degudament signat per tu, i signat i segellat per la universitat de destinació i la UManresa (coordinació acadèmica) abans d’iniciar l’intercanvi.
- Mobilitats Erasmus+ (llarga durada i BIPs): el gestionaràs en línia a través del MoveON amb la teva coordinació acadèmica.
- Mobilitats Programa Propi UVic-UCC: cal que l'acordis i el gestionis amb la coordinació acadèmica de mobilitat dels teus estudis.
- Mobilitats Erasmus+ (llarga durada i BIPs): el gestionaràs en línia a través del MoveON amb la teva coordinació acadèmica.
Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals
Un cop arribis a la universitat de destinació, hauràs de lliurar (degudament emplenada i signada digitalment per totes les parts) la documentació que trobaràs al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:
"Formulari de seguiment 2: Documentació DURANT L'ESTADA"
- Termini per lliurar la documentació: màxim 15 dies després d'iniciar la mobilitat.
Què he de presentar? |
Com ho he de presentar? |
---|---|
Certificat d'arribada |
Signat i segellat per la universitat de destinació. L'has d'escanejar en color i lliurar a través de MoveON |
Dades de contacte en cas d'emergència a l'estranger |
A través del formulari "Dades de contacte durant la mobilitat". |
Només mobilitats Erasmus+: Esmena al conveni de subvenció, si escau |
Te l'enviarem per correu electrònic i l'hauràs de retornar signada amb signatura digital electrònica |
Documentació acadèmica amb la Coordinació Acadèmica de Mobilitat dels teus estudis
- Learning Agreement for Studies (during the mobility): Un cop a l’estranger, has de revisar les assignatures que cursaràs a la universitat de destí i que consten al Learning Agreement for Studies (before the mobility) i acordar els possibles canvis d’assignatures amb la teva coordinació acadèmica de mobilitat. Qualsevol canvi ha de figurar obligatòriament al Learning Agreement for Studies (during the mobility).
Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals
Un cop finalitzada l'estada, hauràs de lliurar (degudament emplenada i signada digitlament per totes les parts) la documentació que trobaràs al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:
"Formulari de seguiment 3: Documentació UN COP FINALITZADA L'ESTADA"
- Termini per lliurar la documentació: màxim 15 dies després d'acabar la mobilitat.
Què he de presentar? |
Com ho he de presentar? |
---|---|
Certificat d'estada |
Signat i segellat per la universitat de destinació. L'has d'escanejar en color i lliurar a través de MoveON |
Mobilitats Erasmus+ (llarga durada i BIPs):
|
El rebràs per correu electrònic
|
Documentació acadèmica amb la coordinació acadèmica de mobilitat (CAM) del teu centre
-
Transcript of records: caldrà que lliuris el teu certificat de notes (transcript of records) en cas que ja el tinguis perquè a la universitat de destinació ja te l'ha entregat abans de la teva tornada. Tingues en compte que moltes universitats els envien directament a la Coordinació acadèmica de mobilitat del centre, de manera que cal que t'asseguris que les teves notes s'han entregat correctament.
Altres tràmits i gestions indispensables per estudiar a l'estranger
Els estudiants que participen en programes internacionals de mobilitat i intercanvi han de subscriure obligatòriament una assegurança amb cobertura sanitària, de responsabilitat civil i d'assistència en viatge que cobreixi la totalitat de la seva estada a l’estranger (inclosos els períodes de desplaçament).
Com a estudiant del campus Manresa pots subscriure una assegurança negociada per la institució que trobarás a: Assegurances de mobilitat | UManresa.
Si viatges a un dels països integrants de la UE, Espai Econòmic Europeu o Suïssa, abans d’iniciar l’estada acadèmica a la universitat de destinació cal que sol·licitis la Targeta Sanitària Europea a través del web de la Seguretat Social: www.seg-social.es (només en el cas dels estudiants afiliats a la Seguretat Social).
Pels estudiants amb destinació al Regne Unit, la Targeta Sanitària Europea segueix vigent. Cal tenir en compte que per estades anuals cal pagar un “immigration health surcharge” juntament amb el procés de sol·licitud de visat. Per a més informació, pots contactar amb la universitat de destinació al Regne Unit perquè el National Health Service pot tenir especificitats pròpies segons el territori.
Tot desplaçament a l'estranger necessita una preparació adequada. Per això, cal que t'informis de tot el que necessites abans i durant el viatge aquí.
La gestió del visat és un tràmit personal de l'estudiant. Per aquest motiu, tens la responsabilitat d'informar-te sobre els requisits, documentació i terminis per obtenir-lo amb la finalitat d'entrar legalment al país. Normalment, es pot tramitar a l'oficina consular més propera al domicili de l'estudiant. Aquests són alguns dels documents més habituals que es requereixen per a la gestió del visat:
- Acceptació oficial de la universitat de destinació
- Credencial de l'estudiant Erasmus/ credencial de l'estudiant en mobilitat internacional
- Assegurança d'assistència sanitària
- Justificació de mitjans econòmics per a l'estada
Consulta aquí més informació sobre visats.
Per tramitar la documentació de la teva mobilitat d'estudi amb l'Àrea de Relacions Internacionals serà necessari disposar d'un certificat digital per tal de poder signar els documents mitjançant signatura electrònica. Si encara en no disposes, pots tramitar-te-la en alguna de les adreces següents:
- A l’IDCat: pots acabar la gestió en diferents entitats públiques (ajuntaments, consells comarcals, oficines d’atenció al ciutadà...). Actualment s’ha de trucar a l’entitat per demanar cita i acabar la gestió.
- A la Fábrica Nacional Moneda y Timbre: pots acabar els tràmits en una seu d’Hisenda. Cal demanar cita prèvia.
- DNIe. Per al seu ús és necessari un lector de targeta (o tecnologia NFC equivalent) i la instal·lació del programari de la Dirección General de Policía.
També et recomanem visualitzar les següents guies que et poden ser d’utilitat: Com obtenir el Certificat Digital (IDCat) i Com signar un document.
El sistema de registre de viatgers permet a qui viatja a l'estranger facilitar totes les seves dades personals, perquè la Unitat d'Emergència Consular, en cas de crisi, disposi en tot moment de llistats actualitzats de les persones que es troben de forma transitòria en el país o regió afectada. D'aquesta manera, es facilita el contacte amb els viatgers i la seva assistència en cas de necessitat.
En aquest enllaç podràs registrar les teves dades: Registre en línia