Vés al contingut

Com puc participar en una mobilitat internacional? GESTIONA

Imagen

mobilitat internacional

Com puc participar en una
MOBILITAT INTERNACIONAL?

Gestiona

Un cop tinguis confirmada la plaça de mobilitat d'estudi és moment de començar a gestionar la teva estada amb temps suficient.

Com a estudiant tindràs la responsabilitat de gestionar tota la documentació que se't requereixi amb la universitat de destinació i carregar-la degudament signada i emplenada al portal MoveON en els terminis especificats. L'Àrea de Relacions Internacionals no acceptarà cap document que no compleixi les característiques especificades.

Els estudiants Erasmus+ Estudi becats amb l’ajut Erasmus+ Estudi rebran l’ingrés del segon pagament un cop finalitzada l’estada i lliurada tota la documentació obligatòria. L’incompliment a l’hora de lliurar els documents especificats pot comportar la petició de devolució total o parcial dels ajuts rebuts.

Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals

Abans d'iniciar la mobilitat, i en el termini marcat, hauràs de gestionar i carregar tota la documentació requerida (degudament emplenada i signada digitalment per totes les parts) al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:

"Formulari de seguiment 1: Documentació ABANS D'INICIAR L'ESTADA"

Termini per lliurar la documentació: 

  • Per als estudiants que comencen la mobilitat a partir de l'agost 2023: 26 de maig 2023
  • Per als estudiants que comencen la mobilitat a partir de gener 2024: 3 de novembre 2023

 

Què he de presentar?

Com ho he de presentar?

Mobilitats Erasmus+ (llarga durada i BIPs)Conveni de subvenció Erasmus+ Estudi. Mitjançant aquest conveni, la universitat i el beneficiari (estudiant) assumeixen una sèrie de compromisos en el marc del programa. Aquest document és necessari per justificar la teva participació en el programa Erasmus+ davant el SEPIE. Després de la resolució de l’ajut Erasmus+ Estudi, des de l’Àrea de Relacions Internacionals generarem i et farem arribar el teu conveni de subvenció que hauràs de signar. És imprescindible que els signis i lliuris el document original a l’Àrea de Relacions Internacionals. La signatura d’aquest conveni és un requisit indispensable per rebre la beca Erasmus+. A més, en cas de renúncia posterior al cobrament de la beca, l’estudiant es compromet a abonar l’import rebut.

Mobilitats de Programa Propi UVic-UCCConveni entre l'estudiant i la UVic-UCC. Mitjançant aquest conveni, la universitat i l’estudiant assumeixen una sèrie de compromisos en el marc del programa. Aquest document és necessari per justificar la teva participació en el programa.

Te l'enviarem per correu electrònic i el podràs retornar signat amb signatura digital electrònica

 

 

 

En el cas del conveni per Programa Propi UVic-UCC: a través de l'aplicatiu MoveON

Correu d'acceptació de la universitat de destinació en què hi constin les dates de la mobilitat

A través de l'aplicatiu MoveON

Targeta Sanitària Europea (si escau)

Acreditació de l'assegurança de mobilitat i còpia de la pòlissa

Compromís de l'estudiant en mobilitat internacional

Només mobilitats Erasmus+Test inicial de nivell d'idioma en línia (OLS)Nota: en el cas de mobilitats BIP, només serà obligatori per a estades mínimes de 2 setmanes.

El rebràs per correu electrònic

 

Documentació acadèmica amb la Coordinació Acadèmica de Mobilitat (CAM) dels teus estudis

  • Taula d'equivalència acadèmica: document que has d'emplenar amb les assignatures que cursaràs a l'estranger amb la correspondència de les assignatures a l'estranger amb el vistiplau de la coordinació de la titulació i la teva coordinació acadèmica de mobilitat.                      
  • Learning Agreement for studies (before the mobility): és l’acord d’assignatures que cursaràs a la universitat de destinació i la seva correspondència amb les assignatures per matricular a la UVic-UCC. Les has d’haver pactat amb la coordinació acadèmica de mobilitat del teu centre. Això implica un compromís de totes les parts: com a estudiant et compromets a cursar unes determinades assignatures amb el vistiplau de la coordinació acadèmica de relacions internacionals de la UVic-UCC i la universitat de destinació. Per això, caldrà que aquest document estigui degudament signat per tu, i signat i segellat per la universitat de destinació i la UVic-UCC (coordinació acadèmica) abans d’iniciar l’intercanvi. 
    • Mobilitats Erasmus+ (llarga durada i BIPs): el gestionaràs en línia a través del MoveON amb la teva coordianció acadèmica. 
    • Mobilitats Programa Propi UVic-UCC: hauràs de carregar la plantilla treballada amb la teva coordinació acadèmica a través de l'apliactiu MoveON.

Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals

Un cop arribis a la universitat de destinació, hauràs de lliurar (degudament emplenada i signada digitalment per totes les parts) la documentació que trobaràs al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:

"Formulari de seguiment 2: Documentació DURANT L'ESTADA"

  • Termini per lliurar la documentació: màxim 15 dies després d'iniciar la mobilitat

Què he de presentar?

Com ho he de presentar?

Certificat d'arribada

Signat i segellat per la universitat de destinació. L'has d'escanejar en color i lliurar a través de MoveON

Dades de contacte en cas d'emergència a l'estranger

 A través de l'aplicatiu MoveON

Només mobilitats Erasmus+: Esmena al conveni de subvenció, si escau

Te l'enviarem per correu electrònic i l'hauràs de retornar signada amb signatura digital electrònica

Documentació acadèmica amb la Coordinació Acadèmica de Relacions Internacionals del teu centre

  • Learning Agreement for Studies (during the mobility): Un cop a l’estranger, has de revisar les assignatures que cursaràs a la universitat de destí i que consten al Learning Agreement for Studies (before the mobility) i acordar els possibles canvis d’assignatures amb la teva coordinació acadèmica de relacions internacionals. Qualsevol canvi ha de figurar obligatòriament al Learning Agreement for Studies (during the mobility).

Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals

Un cop finalitzada l'estada, hauràs de lliurar (degudament emplenada i signada digitlament per totes les parts) la documentació que trobaràs al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:

"Formulari de seguiment 3: Documentació UN COP FINALITZADA L'ESTADA"

  • Termini per lliurar la documentació: màxim 15 dies després d'acabar la mobilitat

Què he de presentar?

Com ho he de presentar?

Certificat d'estada

Signat i segellat per la universitat de destinació. L'has d'escanejar en color i lliurar a través de MoveON

Mobilitats Erasmus+ (llarga durada i BIPs:

Qüestionari de la UE

Enquesta UManresa de satisfacció amb la mobilitat


Mobilitats Programa Propi UVic-UCC:

Qüestionari de valoració de la mobilitat

Enquesta UManresa de satisfacció amb la mobilitat


 

 


El rebràs per correu electrònic

La pots respondre clicant aquí.
 




A través de l'aplicatiu MoveON

La pots respondre clicant aquí.

Documentació acadèmica amb la coordinació acadèmica de mobilitat (CAM) del teu centre

  • Transcript of records: caldrà que lliuris el teu certificat de notes (transcript of records) en cas que ja el tinguis perquè a la universitat de destinació ja te l'ha entregat abans de la teva tornada. Tingues en compte que moltes universitats els envien directament a la Coordinació acadèmica de mobilitat del centre, de manera que cal que t'asseguris que les teves notes s'han entregat correctament. 

  • Informe d'aprofitament (només en el cas de mobilitats BIPs): el beneficiari l'ha de fer arribar a la coordinació acadèmica de mobilitat i a l'Àrea de Relacions Internacionals.  

Altres tràmits i gestions indispensables per estudiar a l'estranger

 

Els estudiants que participen en programes internacionals de mobilitat i intercanvi han de subscriure obligatòriament una assegurança mèdica que doni cobertura sanitària i assistència en viatge: Assegurances de mobilitat | UManresa.

 

Si viatges a un dels països integrants de la UE, Espai Econòmic Europeu o Suïssa, abans d’iniciar l’estada acadèmica a la universitat de destinació cal que sol·licitis la Targeta Sanitària Europea a través del web de la Seguretat Social: www.seg-social.es (només en el cas dels estudiants afiliats a la Seguretat Social). 

Pels estudiants amb destinació al Regne Unit, la Targeta Sanitària Europea segueix vigent. Cal tenir en compte que per estades anuals cal pagar un “immigration health surcharge” juntament amb el procés de sol·licitud de visat. Per a més informació, pots contactar amb la universitat de destinació al Regne Unit perquè el National Health Service pot tenir especificitats pròpies segons el territori.

Tot desplaçament a l'estranger necessita una preparació adequada. Per això, cal que t'informis de tot el que necessites abans i durant el viatge aquí.

La gestió del visat és un tràmit personal de l'estudiant. Per aquest motiu, tens la responsabilitat d'informar-te sobre els requisits, documentació i terminis per obtenir-lo amb la finalitat d'entrar legalment al país. Normalment, es pot tramitar a l'oficina consular més propera al domicili de l'estudiant. Aquests són alguns dels documents més habituals que es requereixen per a la gestió del visat:

  • Acceptació oficial de la universitat de destinació
  • Credencial de l'estudiant Erasmus/ credencial de l'estudiant en mobilitat internacional
  • Assegurança d'assistència sanitària
  • Justificació de mitjans econòmics per a l'estada

Consulta aquí més informació sobre visats.

Per tramitar la documentació de la teva mobilitat d'estudi amb l'Àrea de Relacions Internacionals serà necessari disposar d'un certificat digital per tal de poder signar els documents mitjançant signatura electrònica. Si encara en no disposes, pots tramitar-te-la en alguna de les adreces següents:

  • A l’IDCat: pots acabar la gestió en diferents entitats públiques (ajuntaments, consells comarcals, oficines d’atenció al ciutadà...). Actualment s’ha de trucar a l’entitat per demanar cita i acabar la gestió.
  • A la Fábrica Nacional Moneda y Timbre: pots acabar els tràmits en una seu d’Hisenda. Cal demanar cita prèvia.
  • DNIe. Per al seu ús és necessari un lector de targeta (o tecnologia NFC equivalent) i la instal·lació del programari de la Dirección General de Policía. 

També et recomanem visualitzar les següents guies que et poden ser d’utilitat: Com obtenir el Certificat Digital (IDCat) i Com signar un document.

Abans de viatjar assegura't de conèixer quines són les directius sanitàries al país d'acollida respecte a la Covid-19. 

Més informació aquí

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta

Contacte