Les sortides que activa el 112 per part extrahospitalari són poques però tot i així s’han duplicat en aquest últims anys. Quan es dona, els professionals no estan habituats en aquesta pràctica i això fa que visquin amb tensió, nervis i por l’assistència del part extrahospitalari. Aquesta situació pot arribar a comprometre la seguretat del pacient (mare) i també del nadó. A la vegada, la mala vivència del mateix professional al no sentir-se segur durant l’atenció del part extrahospitalari pot repercutir i tenir conseqüències negatives.
Per tal d’aconseguir cobrir aquestes necessitats i afavorir un acompanyament adequat a la dona durant el part extrahospitalari (situació no escollida per la mateixa dona) es creu convenient poder treballar a través de la metodologia de la simulació per tal d’incrementar la seguretat del pacient i reduir el nivell de tensió i estrès dels professionals davant la situació.
Per què he de realitzar el curs Part extrahospitalari i simulació?
- Per assegurar l’assistència al part imminent en l’entorn extrahospitalari vetllant en tot moment per la seguretat de la pacient i del nadó i mantenint al màxim el confort de la dona i afavorint el vincle materno filial.
- Per saber identificar les possibles complicacions, actuar d’una manera adequada i coordinada i identificar els signes de deslliurament.
- Per aprendre a realitzar una adequada atenció al postpart immediat tant de la mare com del nadó i un trasllat hospitalari adequat.
Aprèn amb la metodologia de la simulació
El curs utlitiza la metodologia de la simulació per reflexionar i aprendre de la pròpia experiència a través dels casos simulats (entorn sense risc), per incidir en la millora de les habilitats davant l’atenció al part extrahospitalari i aprofundir en els coneixements teòrics associats al debriefing.
A través del debriefing es realitza l’anàlisi del que ha passat durant la simulació, valorant punt forts, punts febles i punts a millorar. Es fomenta l’aprenentatge entre iguals sense fer judicis de valors, treballant amb equip, on el facilitador facilita l’efectivitat de la metodologia.