Un estudi del que n’és coautora la directora del Grau en Logopèdia d’UManresa, Sandra Espino, constata que cal potenciar la competència oral dels futurs mestres
A les universitats es fan poques activitats per contribuir al desenvolupament de la competència en llengua oral de l’estudiantat. Aquesta és una de les conclusions d’un estudi en el qual ha participat la directora del Grau en Logopèdia d’UManresa, Sandra Espino. L’estudi, publicat recentment a la revista mexicana Perfiles Educativos, constata també que l’estudiantat té pocs recursos lingüístics. A més, afirma que els docents coincideixen en la necessitat de participar en processos formatius per contribuir més efectivament en el desenvolupament d’aquesta competència. L’article el signa com a autora principal Marta Gracia, de la UB, i també hi ha participat, Judit Alcalde Sicilia i Iris Merino Rubio.
L’article és el resultat d’un estudi que tenia com a finalitat explorar les activitats que fan els docents universitaris de formació inicial del professorat relacionades amb la competència en llengua oral, saber com avaluen aquesta competència, explorar la seva percepció sobre la competència en llengua oral de l’estudiantat i conèixer les seves propostes per millorar-la en els futurs docents.
Per a l’elaboració de l’estudi es van fer entrevistes a 17 docents de quatre universitats que imparteixen formació inicial de professorat d’educació infantil, primària i secundària. En les entrevistes van participar docents del Campus Manresa i Vic de la UVic-UCC.