Vés al contingut

Notícies

Imagen

Estudiants i futurs estudiants a l'estand d'UManresa al Saló de l'Ensenyament

UManresa presenta l’aposta dels estudis de Ciències de la Salut per la simulació interprofessional al Saló de l’Ensenyament

UManresa participa des d’avui fins diumenge, 17 de març, en una nova edició del Saló de l’Ensenyament. Un Saló que serveix per informar futurs possibles alumnes de l’oferta d’estudis de Grau i de CFGS que imparteixen la Facultat de Ciències de la Salut, la Facultat de Ciències Socials i el Campus Professional UManresa en els seus tres àmbits d’expertesa: salut, empresa i educació. El Saló és també l’aparador de les novetats que la Universitat ofereix de cara al proper curs, entre les quals hi ha l’aposta dels estudis de Ciències de la Salut per la simulació interprofessional i el desplegament del segon curs del Grau en Gestió de la Societat Digital, que posarà en marxa les pràctiques remunerades en empreses.

Els graus en Infermeria, Podologia i Fisioteràpia de la Facultat de Ciències de la Salut de Manresa, així com els de Medicina, faran un pas més, a partir del proper curs, en l’aprenentatge en entorns interprofessionals. Ho faran en el marc del CISARC, Centre d’Innovació en Simulació, on ja s’estan duent a terme algunes iniciatives en aquest sentit. Així, s’intensificaran i formalitzaran les sessions formatives amb la participació d’alumnes de diferents especialitats que cooperen tal com hauran de fer-ho en el futur com a professionals de la salut. Es preveuen activitats de simulació conjunta entre alumnes de Podologia i Fisioteràpia, Infermeria i Medicina i Fisioteràpia i Infermeria. Aquestes sessions permeten treballar competències comunicatives i de col·laboració d’equips interdisciplinaris, útils en qualsevol sector però especialment essencials en el de la salut.

En l’àmbit de les ciències de la salut, una altra de les novetats de cara al proper curs és que els estudiants del grau en Logopèdia (compartit entre UManresa i la UOC) consolidaran l’ús d’un nou entorn d’aprenentatge, el Canvas, que integra i incorpora diferents eines d’interacció entre professorat i alumnat, amb vídeos, rúbriques i diferents formats de feedback i retorn, entre altres, amb l’objectiu de fer més fàcil i eficient el treball col·laboratiu.

Flexibilització de l’accés als estudis d’Educació

Una de les principals novetats per al curs que ve és que per accedir al grau en Mestre d’Educació Infantil no serà necessari superar prèviament les proves d’aptitud personal (PAP). La UVic-UCC està en procés de flexibilitzar el moment d'assoliment de les PAP a partir del curs 2024-2025. Els estudiants s'hauran d'examinar de les PAP, però en el cas de no aprovar-les abans d'iniciar el grau, podran cursar-lo igualment i les hauran de superar en el transcurs dels estudis. A més, aprovar la convocatòria pública de les PAP serà condició indispensable per aprovar dues assignatures de primer curs. 

Pel que fa al Grau en Mestre d’Educació Infantil, el treball de competències transversals a partir d’un treball cooperatiu sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) és una de les novetats que ha incorporat el grau aquest curs i que es consolidarà en el proper. Es tracta d’una activitat que implica alumnes de diferents cursos amb l’encàrrec de dissenyar i dur a terme propostes d’intervenció educativa en l’entorn. A més, a mode de prova pilot que es consolidarà durant el curs 2024-2025, han incorporat als grups de treball alumnat amb discapacitat intel·lectual del programa UniversiMés, també d’UManresa.

Pràctiques remunerades dels estudiants del Grau en Gestió de la Societat Digital

La Facultat de Ciències Socials de Manresa continuarà la implantació del nou Grau en Gestió de la Societat Digital, que s’ha posat en marxa aquest curs. Els estudiants d’aquest grau iniciaran, a partir del nou curs, les pràctiques remunerades a les empreses. Coincidint amb la implantació del segon curs, podran combinar l’aprenentatge a l’aula i al lloc de treball. La connexió entre Universitat i empresa és un dels trets diferencials dels estudis d’empresa d’UManresa, que fa més de deu anys que es concreta en el programa Prèmium del Grau en Administració i Direcció d’Empreses. Aquesta relació amb les empreses de l’entorn és també un dels segells dels CFGS d’Administració i Finances i de Comerç Internacional
Aquestes estades a les empreses són molt ben valorades per l’alumnat perquè li permet adquirir competències professionals transversals que milloren la seva ocupabilitat, l’acosten al teixit empresarial, faciliten la seva inserció laboral i li permeten finançar fins al 70% del cost total dels estudis. UVE Solucions, Control Sistemes, Cloud Active Reception o Kids&Us són algunes de les empreses que ja han expressat la seva voluntat d’acollir alumnes del grau en Gestió de la Societat Digital, a partir del curs vinent.

Possibilitat de fer pràctiques a l’estranger per a estudiants del Campus Professional

Tots els estudiants de CFGS del Campus Professional UManresa que vulguin fer les pràctiques a l’estranger podran acollir-se als convenis de col·laboració que s’han signat amb empreses i centres de diferents països europeus per oferir aquesta possibilitat a l’estudiantat. De cara al proper curs, el Campus Professional  ha intensificat els contactes per ampliar els destins i fer més atractiva la mobilitat per a aquest col·lectiu. En paral·lel, s’han modificat els períodes d’estada a l’empresa de manera que es puguin compactar la durada i la jornada per facilitar l’estada dual i la mobilitat internacional. 

Continuïtat en el sistema de beques

La UVic-UCC continuarà amb la seva oferta de beques de formació oficial universitària, de les quals el curs passat, 2022-2023, es van beneficiar un de cada quatre estudiants. L’import total en beques va ser de 7.568.017 euros, i en ajuts i descomptes, de 3.016.694 euros.

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte