Vés al contingut

Notícies

Imagen

Representació del CISARC Simulació al congrés de la SESSEP

CISARC Simulació presenta 4 comunicacions al congrés de la SESSEP i lidera l’impuls de la jornada de tècnics centrada en l’ús de la IA

UManresa, a través de CISARC Simulació, ha tornat a participar activament en la dotzena edició del congrés de la Sociedad Española de Simulación y Seguridad del Paciente (SESSEP), que es va celebrar a Màlaga entre els dies 27 i 29 de març. La participació de l’equip del centre d’innovació en simulació s’ha concretat en la presentació de quatre comunicacions i en l’organització, juntament amb l’UPNA i el CEASEC, de la jornada de tècnics, que enguany ha girat entorn de l’ús de la IA en l’àmbit tècnic de la simulació. En el marc del congrés, Anna Gonzàlez, membre de l’equip de CISARC Simulació, ha estat nomenada secretària de la junta directiva de la SESSEP.

La IA com a eina dels tècnics de simulació

El membre de l’equip del CISARC, Fran Pérez, ha tingut un paper rellevant en aquesta edició del congrés. Juntament amb membres dels equips de l’UPNA i el CEASEC, ha estat l’encarregat de donar un nou impuls a la jornada de tècnics de simulació. Ho han fet organitzant una jornada que, per primera vegada, s’ha centrat en l’ús de la IA en la part tècnica de la simulació. La jornada ha servit per evidenciar com s’està utilitzant, la importància d’incorporar-la a les activitats dels centres de simulació i com de rellevant és la tasca dels tècnics per testar i implementar les diferents eines en el dia a dia d’aquests centres. A més de Pérez, la jornada va ser organitzada pels tècnics de la Universidad Pública de Navarra (UPNA), David Valencia Morilla, i del Centro Avanzado de Simulación y Entrenamiento Clínico (CEASEC), Francisco Javier Rubio Bolívar. Hi van participar una trentena de persones, que van compartir experiències sobre com s’està fent servir la IA als centres de simulació i van poder assistir a tallers pràctics per conèixer algunes d’aquestes eines que ja s’estan utilitzant habitualment.
La implicació d’UManresa en l’organització d’aquesta jornada ha estat possible gràcies a la llarga trajectòria de Fran Pérez com a membre de l’equip de CISARC Simulació. Pérez és un molt bon coneixedor del funcionament d’un centre de simulació des de la vessant tècnica. Un coneixement que pot complementar amb la seva formació tant en els àmbits de la salut com de la informàtica.

4 comunicacions sobre temes diversos

A banda de la implicació del CISARC en l’organització de la jornada, personal del centre d’innovació en simulació ha participat activament en diferents activitats que han permès evidenciar el lideratge i l’expertesa d’UManresa en l’àmbit de la simulació. Concretament, hi va presentar quatre comunicacions, va impartir un taller i va assumir l’organització de la jornada d’estudiants.

Pel que fa a les comunicacions, s’hi va presentar el treball “Formación en habilidades comunicativas y relacionales para la entrevista de los potenciales donantes multitejidos (MTX), mediante metodología de la simulación”, compartit amb Serveis de Salut Integrats Baix Empordà i amb el Banc de Teixits. Aquesta comunicació la van presentar Xavier Arrebola, Aida Camps, Jesús Vieytes, Anna Vilarodona, Àngels Dalmau i Cristina Avilés. Anna Gonzàlez hi va presentar també les comunicacions titulades “Validación encuesta de opinión sobre la eficacia de la simulación para participantes”, liderada per la docent del grau en Infermeria d’UManresa, Marina Mateu, que forma part del grup de recerca GRITS, i “Simulación traslacional como herramienta para la formación multidisciplinar en salud mental”, liderada per la Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient i el CISARC. Les altres dues comunicacions que s’hi van presentar van ser “Impacto de una experiencia de formación en debriefing clínico en equipos naturales de atención al politrauma”, d’Aida Camps, i “Valoración del curso de instructor en distocia de hombros basado en simulación”, de Katy Faundez.

La participació de CISARC Simulació es va concretar amb l’organització del taller “Mejorando la práctica del debriefing: estrategias y valores para una interacción eficaz”, a càrrec d’Aida Camps, Núria Serrat, Anna Gonzàlez i Katy Faundez. D’altra banda, la directora del CISARC, Aida Camps, va participar en una taula rodona amb referents internacionals en simulació sobre l’avaluació de criteris de qualitat en la formació clínica.

Presència d’UManresa als òrgans de govern de la SESSEP

CISARC Simulació continua formant part, un any més, de la junta directiva de la Sociedad Española de Simulación y Seguridad del Paciente. En aquesta ocasió, Anna González, que fins ara era vocal de grups de treball, ha assumit el càrrec de secretària de la junta directiva. Carmen Gomar, directora de la Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient liderada pel campus Manresa de la UVic-UCC, continua formant part també de la junta directiva com a vocal de seguretat del pacient.

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte