Imagen
Imagen
Ponent: Marta Gràcia Garcia
Doctora en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Coordinadora del Grup de recerca Comunicació, Llengua Oral i Diversitat (CLOD), que es dedica a l’anàlisi de la interacció comunicativa i lingüística en contextos diversos i a la intervenció per millorar el desenvolupament de la competència oral. Va fer un post doc a la Universitat de Texas, a Austin (EUA); i ha estat investigadora visitant de la Universitat Federal de Sao Carlos, a Sao Paulo (Brasil). Actualment és professora titular a la Universitat de Barcelona i coordinadora del programa de Doctorat Interuniversitari en Psicologia de l’Educació (DIPE) i professora col·laboradora de la UOC.
Títol: Valoració de la llengua oral en context escolar. Metodologia conversacional
La Dra. Marta Gràcia va exposar algunes idees sobre la interacció i el desenvolupament del llenguatge en contextos diversos i va descriure l’EVALOE-SSD (Escala de Valoració de la Llengua Oral en context Escola - Sistema de Suport a les Decisions), aplicació digital l’objectiu de la qual és ajudar als i les docents a apropar-se a una manera de treballar a l’aula anomenada Metodologia Conversacional.
Imagen
Ponent: Assumpció Linares Sancho
Diplomada en Logopèdia per la Universitat Autònoma de Barcelona i llicenciada en Pedagogia de la Música, en la menció instrumental per l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). Va seguir estudis de Postgrau en Intervenció dels Trastorns de la Veu per la Universitat Ramon Llull (URL) i de Màster en Formació del Professorat d'Educació Secundària per la Universitat Internacional de València. Ha estat professora col·laboradora en el Grau de Logopèdia de la Fundació Universitària del Bages i professora del Departament de Pedagogia de l'ESMUC. Actualment, forma part de l'equip tècnic del Col·legi de Logopedes de Catalunya com a cap de l'àrea de desenvolupament professional continu. Exerceix la seva faceta clínica i de formació de professionals de la veu des de la seva consulta VEUS logopèdia, com a experta en alteracions de la veu cantada i parlada.
Títol: La veu durant la vida des d'una perspectiva logopèdica
La logopeda Assumpció Linares va exposar algunes idees sobre el paper de la logopèdia i les i els logopedes en relació a la veu i les seves alteracions. Va abordar la veu com a esdeveniment canviant durant tota la vida. Va convidar a observar la relació entre el temps de vida i les alteracions vocals i els seus orígens. Finalment, hi va haver una reflexió al voltant de la importància de la comunicació i la necessitat d'acompanyar, amb qualitat, a totes aquelles persones que en algun moment de la seva vida, per una raó o una altra, la veuen minvada per un problema de salut vocal.
Imagen
Ponent: Valeria Ton
Dra. en Fonoaudiologia per la Universitat del Museo Social Argentino i Llicenciada en Fonoaudiologia per la Universitat de Buenos Aires. Realitza nombrosos estudis de postgrau a l'Argentina, Estats Units i Europa sobre Trastorns deglutoris i Disfàgia. Des de fa més de vint anys es desenvolupa com a Cap de Servei de Fonoaudiologia de la Clínica d'Internament Agut, Rehabilitació i Cirurgia (CIAREC) i com a professora titular de la Universitat del Salvador. És presidenta de l'Associació Argentina de Disfàgia, professora de l'Associació Argentina de Logopèdia, Foniatria i Audiologia; i membre de la junta Directiva de la Societat Llatinoamericana de Disfàgia.
Títol: Abordatge del pacient amb via aèria instrumentada i disfàgia en unitats crítiques
La Dra. Valeria Ton va exposar el tipus d’intervenció que porten a terme els i les logopedes en pacients crítics que tenen la via aèria compromesa i desenvolupen disfàgia. També va descriure les tasques que realitzen tant abans com després del procés d’extubació per garantir la seguretat i l’eficàcia deglutòria. Va destacar l’abordatge interdisciplinari que necessiten aquests pacients.