Un nou estudi constata l’alt nivell d’inserció laboral de les persones titulades a UManresa
Les persones que van estudiar a UManresa – Fundació Universitària del Bages i que es van graduar el curs 2020-2021 tenen un alt nivell d’inserció laboral. L’enquesta que la Universitat ha fet a les 353 persones d’aquesta promoció (30,3% de resposta) constata que el 92,5% estan treballant tres anys després de titular-se. Les millors dades d’inserció són les dels estudis d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE), Logopèdia i Podologia, amb una ocupabilitat del 100%. Per darrere se situen els estudis de Fisioteràpia, amb un 94,7% d’inserció, i els d’Infermeria, amb un 92,1%.
El perfil de la promoció 2020-2021
Tenint en compte les dades i les respostes de l’enquesta, la promoció 2020-2021 està formada principalment per dones. Un 92,5% de les persones titulades treballen i, d’aquestes, el 94,1% ho fan en feines relacionades amb els estudis, la majoria a temps complet, amb contractes fixos o indefinits i en el sector privat. L’enquesta també constata un bon nivell de satisfacció amb la feina que fan i una molt bona valoració de la formació pràctica rebuda a UManresa. De fet, el 81,2% de les persones que han respost el qüestionari, afirmen que tornarien a triar la mateixa universitat per estudiar-hi.
Treballar en allò que s’ha estudiat
Fisioterapeutes, logopedes i graduats en ADE són les persones que s’han inserit laboralment en feines totalment relacionades amb els estudis que van fer. El percentatge també és molt alt, d’un 97,3%, en el cas de les persones titulades en Infermeria. En els altres dos casos, Podologia i Educació Infantil, la relació entre els estudis i la feina, supera el 70% i és el 71,4% i el 78,6%, respectivament.
En gairebé totes les titulacions, les persones graduades a UManresa van trobar feina dins de l’any posterior a la finalització dels estudis, amb les excepcions d’un 2,7% de les persones graduades en Fisioteràpia, el 2,6% d’Infermeria i el 14,3% d’Educació Infantil.
L’anàlisi de les dades pel que fa a les retribucions posa de relleu que la titulació amb guanys mensuals més elevats és la de Logopèdia, seguida de la d’Infermeria. En aquests dos casos, els sous són superiors als 1.600 euros mensuals. En funció de les titulacions, també hi ha diferències en la tipologia del contracte i de la jornada laboral. Així, mentre la majoria de les persones graduades en Logopèdia i ADE tenen un contracte fix, les titulades en Fisioteràpia i Podologia tenen un alt índex de treball com a autònomes (44,4% i 33,3%, respectivament). Pel que fa a la jornada laboral, les titulacions on hi ha més persones treballant a temps complet són Logopèdia i ADE (100%) i el 42,9% d’Educació Infantil i el 33,3% de Podologia treballen a temps parcial.
Bona valoració de la feina i de la formació
Una de les qüestions que planteja l’enquesta entre les persones graduades és la seva satisfacció amb la feina que estan desenvolupant. En una escala sobre 5, la majoria de valoracions se situen entre el 3 i el 5. Les millors valoracions les fan les titulades en Logopèdia, que posen un 5 a l’estabilitat laboral i un 4,8 al contingut de la feina i les perspectives de millora i promoció, i les titulades en ADE, que també valoren amb un 5 la conciliació laboral i familiar.
Pel que fa a la formació rebuda a UManresa, la valoració que en fan les persones que integren aquesta promoció és bona i, també, en una escala de 5, se situa entre el 3 i el 4,4. Destaquen com a millors valoracions el 4,4 que rep la formació teòrica del grau en Podologia, el 4,3 de la formació pràctica d’Educació Infantil i el 4,2 amb el qual valoren la formació pràctica les persones graduades en Fisioteràpia i la formació teòrica de Logopèdia.
Com a conseqüència d’aquestes bones valoracions, el 81,2% de les persones que han respost l’enquesta, afirmen que tornarien a triar UManresa per fer els seus estudis de grau. De fet, en el cas dels graus en Logopèdia i ADE, aquest percentatge és del 100% i en el d’Educació Infantil és del 90,9%.
Continuar formant-se
Una tònica general de les persones que es van graduar a UManresa durant el curs 2020-2021 és que moltes d’elles opten per continuar formant-se. Destaquen les graduades en Infermeria, un 73,7% de les quals fan estudis de postgrau o de màster. A més, un 50% de les persones graduades en Fisioteràpia, el 40% d’ADE i el 75% de Logopèdia opten per continuar aprenent i ampliant la seva formació amb cursos d’especialització.
Un any més, l’estudi d’inserció laboral s’ha fet extensiu a les persones que van fer els màsters universitaris de Fisioteràpia del Sistema Musculoesquelètic i en Metodologia de la Simulació. En els dos casos, el 100% de les persones que van completar aquesta formació estan treballant, tots amb un bon nivell de satisfacció en relació amb la feina actual, i fan una molt bona valoració de la formació teòrica i pràctica rebuda. Aquest nivell de satisfacció es tradueix en una mitjana del 80,55% de persones que tornarien a estudiar el màster a UManresa.
Millors resultats que els del Sistema Universitari de Catalunya
Els percentatges de persones graduades que treballen tres anys després de la graduació en comparació amb les dades del conjunt del Sistema Universitari de Catalunya són més alts en el cas de les titulades en Fisioteràpia, Logopèdia, Podologia i ADE. D’altra banda, els percentatges de persones que treballen del que han estudiat també és més elevat en el cas de les persones que van estudiar Fisioteràpia, Infermeria, Logopèdia, Educació Infantil i ADE.