Vés al contingut

Notícies

Imagen

Assistents a la Jornada d'Escola Rural visitant el Lab 0_6 d'UManresa

UManresa acull les XXVII Jornades d’Escola Rural en la Formació Inicial de Mestres i posa en valor la seva contribució a evitar el despoblament 

Tres quartes parts de la geografia catalana són territori rural i en aquest entorn, el paper de les escoles rurals, petites i públiques, contribueix a reduir el despoblament. El vincle d’aquestes escoles amb l’entorn ha centrat les XXVII Jornades d’Escola Rural en la Formació Inicial de Mestres de Catalunya, que enguany s’han celebrat a UManresa els dies 4 i 5 de març i que han aplegat 133 persones, de les quals 108 són estudiants de mestre en universitats catalanes i 25 docents.

Les XXVII Jornades d’Escola Rural en la Formació Inicial de Mestres de Catalunya són una iniciativa del Grup Interuniversitari d’Escola Rural, que integren les universitats que formen futurs i futures mestres (UAB, UB, UdG, UdL, Blanquerna, URV, UManresa i UVic). L’organització de les jornades és itinerant i en aquesta ocasió s’han celebrat a la comarca del Bages i han tingut com a seu les instal·lacions d’UManresa i la casa de colònies Dom Bosco de Castellnou de Bages.

Durant dues jornades, els i les participants han participat en xerrades, diàlegs i activitats a l’entorn del model de l’escola rural, que representa un 20% de les escoles públiques del país. El programa d’activitats es completa amb visites a escoles rurals del territori per conèixer-ne el funcionament. En aquest cas s’han visitat centres de Valls de Torroella, de Palà de Torroella, de Calders, l’Estany, Collsuspina, Sant Quirze Safaja, Maians, Castellfollit del Boix, Castellolí, Copons i Sant Martí de Sesgueioles.

La vicerectora del campus Manresa de la UVic-UCC, Sílvia Mas Sañé, va ser l’encarregada de donar la benvinguda a les participants en aquesta edició de les jornades. Mas va posar en valor diferents aspectes d’aquesta trobada, entre els quals va destacar el fet que siguin una activitat interuniversitària i de suma de complicitats, l’acostament de la realitat del 20% de les escoles rurals a les futures mestres com a complement de la seva formació universitària, la seva contribució a posar en valor el territori i l’equilibri territorial i el format de les activitats que, a banda de fer reflexionar sobre els reptes de l’educació, permeten fer un intercanvi de bones pràctiques i d’experiències docents entre mestres en formació i mestres en exercici. 

La cloenda de les jornades va anar a càrrec del degà de la Facultat de Ciències Socials de Manresa, Marc Bernadich, que va posar en valor la importància del territori rural i la seva contribució al país. Les estudiants del CFGS d’Educació Infantil del Campus Professional UManresa van sorprendre els assistents amb una activitat musical que va servir per cloure aquesta edició de les Jornades. 

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte