Sandra Espino i Mireia Torralba parlen de l’ús de la simulació en la formació de logopedes en un llibre sobre innovació docent i educativa
La directora del grau en Logopèdia, Sandra Espino Datsira, i la degana de la Facultat de Ciències de la Salut de Manresa, Mireia Torralba Roselló, signen un dels capítols del llibre “La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa” (Aula Magna. McGraw-Hill Interamericana de España). El capítol que han fet les dues docents d’UManresa explica una experiència concreta d'ús de la simulació com a metodologia docent als estudis de logopèdia.
L’aportació d’Espino i Torralba al llibre obre la primera de les quatre seccions de la publicació, dedicada a la innovació docent i educativa en ciències de la salut. El capítol descriu l’experiència formativa realitzada amb pacients simulats durant una simulació d’entrevista clínica duta a terme amb estudiants de segon curs dels estudis de Logopèdia. Aquesta experiència és la que les dues docents d’UManresa van presentar el passat mes de juliol al I Congrés Internacional d’Innovació Docent, Educació i Transferència del Coneixement (CIINECO). De fet, la publicació recull algunes de les ponències que s’hi van presentar.
El llibre, coordinat per Jesús Ramé López, Olga Serrano Villalobos y Pablo Hidalgo Cobo, està format per 71 capítols dividits en quatre seccions: Innovació docent i educativa en ciències de la salut; Prevenció i reducció de riscos psicosocials; Diversitat, inclusió i sostenibilitat social; i Feminismes i LGTBIQA+ dins i fora de les aules. La publicació té com a objectiu aplegar, en un document, experiències i reflexions sobre com es concreta la innovació docent i educativa a partir d’experiències i iniciatives en aquest àmbit.