Prop de 80 persones participen en els grups de treball d’educació de l’Àgora 2022
La ciència des de la coparticipació i la comunitat, Transformant espais educatius amb perspectiva de gènere i Creació d’espais d’exploració a 0-3 són els tres grups de treball que UManresa ha posat en marxa en el marc de l’Àgora Educació “Mestres que (es) transformen”, que forma part de la programació de Manresa 2022 i que vol impulsar accions que contribueixin a reflexionar, debatre i prendre compromisos en relació al vessant transformador de la tasca de mestres i professorat. La intenció d’UManresa és que a més d’aquests grups de treball, properament, a partir del curs 2022-2023, se’n puguin posar en marxa d’altres sobre diferents temàtiques d’interès per al professorat.
Dels tres grups de treball que s’han posat en marxa, els que han generat més interès són els que tenen relació amb l’impuls de la ciència en l’educació. Així, una trentena de persones participen en el grup “La ciència des de la coparticipació i la comunitat”. Els docents que hi participen, la majoria de les etapes educatives d’educació infantil i primària, tenen com a objectiu impulsar la ciència des de la primera infància amb l’objectiu que els infants coneguin millor el seu entorn i aprenguin a indagar i experimentar en un món canviant. L’altre grup de treball que ha generat més interès és el de Creació d’espais d’exploració 0-3, en el qual hi participen 29 persones, majoritàriament vinculades a l’etapa d’educació infantil. En aquest cas es treballa la mirada adulta perquè sàpiga identificar les possibilitats d’intervenció en l’acompanyament dels infants perquè coneguin i entenguin el món que els envolta.
El tercer dels grups de treball que s’ha posat en marxa és “Transformant espais educatius amb perspectiva de gènere”. En aquest cas, hi participen una vintena de docents de totes les etapes educatives que treballaran, de forma conjunta, la igualtat de tracte entre nens, nenes i totes les identitats no binàries en els ens educatius tant de Manresa com d’altres poblacions.