Vés al contingut

Notícies

Imagen

Activitat del Congrés sobre ciència a les primeres edats

Futures mestres d’educació infantil treballen com portar la ciència a les aules en el Congrés sobre ciència a les primeres edats d’UManresa

134 estudiants de Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil de centres de Manresa, Manlleu, Navàs i Sabadell i del Grau en Educació Infantil d’UManresa han participat en la primera edició del Congrés sobre ciència a les primeres edats que s’ha celebrat aquest dimecres a la universitat manresana. El Congrés ha servit per posar en contacte estudiants del cicle de diferents poblacions de Catalunya i per promoure l’intercanvi d’experiències entre elles. A més, segons Laura Torreguitart, directora del CFGS, “ ha estat una bona oportunitat per posar en valor els estudis de formació professional d’educació infantil, perquè s’ha demostrat el nivell i el compromís educatiu de les estudiants” .


L’organització del Congrés forma part d’un dels objectius que s’han marcat els estudis d’Educació Infantil d’impulsar un canvi en l’àmbit educatiu per normalitzar la presència de la ciència i l’experimentació a les aules d’educació infantil tant d’escoles com d’escoles bressol. Per aconseguir aquest canvi és imprescindible que les futures mestres tinguin una bona base formativa: no només en matèria de coneixements sinó també de metodologies didàctiques basades en l’experimentació i el mètode científic. Per això, la universitat, tant al grau de Mestre en Educació Infantil com al Cicle Formatiu de Grau Superior, treballa per formar les estudiants perquè tinguin coneixements i eines per treballar la ciència a les aules a partir de l’experimentació i el contacte directe amb els materials i els fenòmens físics.

Durant el congrés, les estudiants han participat en cinc tallers relacionats amb la introducció de la ciència a les primeres edats. En dos dels tallers han conegut l’espai 0_6 de la universitat, que des de fa tres anys rep visites d’escolars en un recinte ple de propostes de ciència i experimentació, i la versió mòbil d’aquest espai, el Lab sobre rodes, que es desplaça portant propostes a centres que tenen dificultats per desplaçar-s’hi. També han conegut l’espai matèria del Lab on es treballa amb elements naturals per fer aigua de colors, han jugat amb la “Terra paral·lela”, un gran globus terraqüi que permet entendre el funcionament de les estacions, el dia i la nit, el canvi horari, etc i amb la caixa de l’aire/vent, elaborada conjuntament pel Lab i el Departament d’Educació i que properament es posarà en préstec gratuïtament per a les escoles. A més de participar en totes aquestes propostes, les estudiants van presentar fins a vuit comunicacions i pòsters relacionades amb el tema del congrés.

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte