Alumnat del grau en ADE d’UManresa aprèn fonaments de màrqueting elaborant plans per llançar vins al mercat
Les 25 persones que fan l’assignatura de Fonaments del Màrqueting de primer curs del grau en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) a la Facultat de Ciències Socials de Manresa de la UVic-UCC han completat aquesta setmana la presentació d’un treball de curs que ha consistit en l’elaboració d’un pla de màrqueting per al llançament d’un nou vi. En total, l’alumnat ha presentat 9 plans per als quals prèviament han hagut de fer un treball d’immersió en el món vitivinícola - un sector potent a la comarca del Bages- per entendre el producte i el mercat i conèixer com es consumeix i quines són les preferències dels consumidors. L’objectiu de l’assignatura és que l’alumnat sàpiga desenvolupar i recrear tots els processos i la presa de decisions necessàries per fer un pla de màrqueting per llançar i comercialitzar un nou producte al mercat. En el marc del treball, l’alumnat també s’ha encarregat de fer el disseny de l’estil de la marca, l’etiquetatge i l’embalatge perquè fossin coherents amb els intangibles de la marca del producte.
Segons les docents de l’assignatura, Chelo Morillo Palomo i Marta Tiñena Bueno, aquesta és una activitat que pretén que l’alumnat “no es quedi només amb els conceptes teòrics, sinó que els apliqui i es trobi amb les dificultats que es pot trobar cada dia un professional del màrqueting”. Durant les classes, les professores han exposat els conceptes i tècniques del màrqueting, que han combinat amb la realització d’exercicis pràctics a l’aula. L’alumnat ha valorat molt positivament aquesta metodologia d’aprenentatge basada en el learning by doing, que “ens ha fet veure que no era tan fàcil com pensàvem, que hi ha molta feina a fer, moltes decisions a prendre i ens ha fet descobrir noves coses interessants”.