Vés al contingut

Unitat d'Innovació Docent

Imagen

innovació docent

Des de la Unitat d’Innovació Docent (UID) es promou l’aplicació del model pedagògic d’UManresa, model que s’alinea institucionalment amb el marc general d’actuació que defineix el model de formació de la UVic-UCC, i s’impulsa una millora continuada de la qualitat de la docència oferint formació permanent al professorat universitari, així com assessorament i acompanyament al mateix en el decurs de la seva pràctica educativa, fomentant metodologies actives d’ensenyament i aprenentatge, tant en contextos docents presencials com semipresencials i/o no presencials.

Per a aconseguir-ho, s’ha consensuat assolir els següents objectius estratègics:

  • Promoure el desenvolupament docent del professorat, articulant de manera coherent les competències docents a desenvolupar per a oferir una docència de qualitat, l’oferta permanent de formació docent que s’ofereix al professorat i l’avaluació i millora docent del professorat a través del programa UDocentia.
  • Consolidar l’aplicació de metodologies actives d’ensenyament i aprenentatge que fomentin un aprenentatge experiencial, col·laboratiu i reflexiu.
  • Oferir formació permanent al professorat, millorant de forma continuada les seves competències docents, alineant i recolzant l’oferta formativa en un marc determinat de desenvolupament docent del professorat.
  • Oferir assessorament i acompanyament tecnopedagògic al professorat.
  • Promoure l’ús i l’aprofitament de la plataforma Moodle com a entorn virtual de formació.
  • Potenciar la producció de recursos d’aprenentatge de tipologia diversa i variada. 
  • Potenciar les modalitats de formació semipresencial i no presencial.  

Integren l’equip de la Unitat d’Innovació Docent:

  • M. Isabel Pardillo Muñoz, responsable d’Innovació Docent.
  • Marta Ribas Serra, tècnica d’Innovació Docent.

La unitat està ubicada a la segona planta de l’edifici FUB1.

Per a qualsevol consulta, podeu contactar-hi a través de l’adreça innovaciodocent@umanresa.cat

 

Pla de Formació Permanent del Professorat del campus UManresa de la UVIC-UCC

Des del segon semestre del curs acadèmic 2021-2022, la Unitat d’Innovació Docent (UID) del campus Manresade la UVic-UCC centralitza la formació permanent adreçada al professorat del campus UManresa amb l’objectiu de desenvolupar la formació tant inicial com continuada del professorat universitari, estimular la innovació docent i afavorir la millora de la qualitat de la docència.

El Pla de Formació Permanent del Professorat del campus UManresa es desplega de manera coordinada amb el Vicerectorat del campus UManresa, amb els deganats de la Facultat de Ciències de la Salut (FCSM) i de la Facultat de Ciències Socials (FCScM), amb la direcció de cadascuna de les titulacions que s’imparteixen al campus UManresa, així com també en col·laboració amb el Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) del campus UVic de la UVic-UCC.

El pla es concep per alinear-se estratègicament amb el model formatiu i pedagògic institucional i té com a finalitat facilitar tant l’assoliment com la consolidació de les diferents competències docents que defineixen el perfil global del professorat universitari a dia d’avui, així com també la de poder donar resposta a les diferents necessitats específiques de formació del professorat de cadascuna de les titulacions del campus.

Si bé el gruix de les activitats formatives que s’ofereixen són de caràcter transversal, prescriptives i adreçades a tot el professorat, també es programen activitats formatives dissenyades a demanda o ad hoc per a cadascuna de les titulacions del campus, més centrades aquestes en respondre a les necessitats concretes de cadascun dels estudis que s’imparteixen.

Les diverses accions de formació contemplades s’ofereixen en diverses modalitats formatives (formació en línia síncrona, formació en línia via aula virtual, formació presencial, formació híbrida i autoformació).

Totes les activitats de formació incloses en el pla contemplen el seu reconeixement pel Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) del campus UManresa de la UVic-UCC, un cop superats els requisits prèviament establerts segons cadascuna de les accions ofertes.

 

  Denominació acció Edició Durada Objectius a assolir
1 Elaboració i ús de rúbriques com a instrument d’avaluació 1a. edició (dues convocatòries) 3h (2+1) Aprendre a dissenyar correctament una rúbrica i reflexionar sobre l'ús de les mateixes com a instruments d'avaluació en els contextos d'educació superior.
3 La docència a UManresa (UVic-UCC). Bases per a la planificació i el desenvolupament de la docència universitària 1a. edició (dues convocatòries) 30h Conèixer les bases pedagògiques i metodològiques de la docència a UManresa.
5 Estratègies i eines per millorar el pensament crític de l'estudiantat d'Infermeria 1a. edició 4h (2+2) Reflexionar sobre la rellevància de promoure el pensament crític entre l’estudiantat i conèixer estratègies per a fer-ho.
6 Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) entre l’estudiantat de Fisioteràpia 1a. edició 4h Conèixer els aspectes bàsics d’una metodologia orientada a assolir un Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), així com els aspectes concrets entorn els dos casos dissenyats per a treballar-los entre l’estudiantat.
7 Com oferir feedback a l'estudiantat a través de les eines de l'aula virtual 1a. edició 2h Conèixer les diverses eines que l’aula virtual posa a disposició del professorat per a poder oferir feedback a l’estudiantat.
8 Aplicació als estudis d’ADE de la metodologia de l'estudi del cas 1a. edició 4h 30’ (1,30+1,30+1,30) Aprofundir en el coneixement i utilitats del mètode del cas.
9 L’Aprenentatge i Servei (ApS) a l’educació superior, una manera d’aprendre i ensenyar 1a. edició 4h (2+2) Conèixer què és l’ApS des de la mirada dels seus dinamismes bàsics i pedagògics i aprendre de forma pràctica com dissenyar un projecte d’ApS en el marc dels estudis d’Educació Infantil.
10 Estratègies i eines per treballar el pensament crític de l’estudiantat de Fisioteràpia 1a. edició 4h (2+2) Reflexionar sobre la rellevància de promoure el pensament crític entre l’estudiantat i conèixer estratègies per a fer-ho.
11 El pensament crític i el raonament clínic de l’estudiantat de Podologia: propostes i estratègies per a treballar-los 1a. edició 4h (2+2) Reflexionar sobre la rellevància de promoure el pensament crític en general entre l’estudiantat, així com la seva aplicació en l’àmbit sanitari com a raonament clínic, i conèixer estratègies per a fer-ho.
12 Elaboració de vídeos interactius amb H5P 1a. edició 3h (2+1) Aprofundir en l’ús de la tipologia vídeo interactiu de l’eina H5P com a opció per a enriquir recursos d’aprenentatge presentats en aquest format.
13 Elaboració de vídeos animats amb Powtoon 1a. edició (tres convocatòries) 2h Donar a conèixer l’eina web Powtoon per elaborar vídeos animats amb una finalitat pedagògica i/o divulgativa.
16 Estratègies i eines per treballar el pensament crític de l'estudiantat d'ADE 1a. edició 4h (2+2) Reflexionar sobre la rellevància de promoure el pensament crític entre l’estudiantat i conèixer estratègies per a fer-ho.
  Denominació acció Edició Durada Objectius a assolir
1 Tips per millorar l’aparença gràfica de l’aula virtual 1a. edició (dues convocatòries) 2h Donar a conèixer recursos i eines per a poder millorar l’aparença gràfica de les aules virtuals d’assignatura.
3 Optimització del llibre de qualificacions de Moodle I (configuració de categories) 1a. edició (dues convocatòries) 2h Configurar el llibre de qualificacions d’acord amb allò establert en la planificació de l’assignatura o curs, detectant aquells elements que afecten al càlcul seleccionat (mitjana ponderada, qualificació més alta/baixa, inclou/exclou les qualificacions buides, etc.).
5 Optimització del llibre de qualificacions de Moodle II (configuració de la vista o informe d’estudiant) 1a. edició 2h Aprofundir en les opcions de visualització dels informes del qualificador, les opcions de configuració i els paràmetres que es poden modificar per tal que l’estudiantat pugui veure les qualificacions en el seu informe d’usuari.
6 Optimització del llibre de qualificacions de Moodle III (configuració de càlculs avançats) 1a. edició (dues convocatòries) 2h Donar a conèixer la possibilitat d’introduir fórmules en els càlculs dels elements i categories del llibre de qualificacions de Moodle per així poder respondre a les característiques i condicionants establerts en el sistema d’avaluació de l’assignatura.
8 Elaboració i ús de rúbriques com a instrument d’avaluació 2a. edició 3h (2+1) Aprendre a dissenyar correctament una rúbrica i reflexionar sobre l'ús de les mateixes com a instruments d'avaluació en els contextos d'educació superior.
9 Ús de l’eina Canva per a l’elaboració d’infografies didàctiques 1a. edició 2h Aprofundir en els elements necessaris per a dissenyar de forma eficient infografies docents mitjançant l'eina Canva.
10 Ús de l’eina StudentQuiz de Moodle 1a. edició 2h Donar a conèixer Studentquiz, una de les activitats de Moodle que permet la participació de l'estudiantat en la creació i resolució de preguntes per a elaborar qüestionaris de manera col·laborativa amb l'acompanyament del professorat.
11 La docència a UManresa (UVic-UCC). Bases per a la planificació i el desenvolupament de la docència universitària 2a. edició 30h Conèixer les bases pedagògiques i metodològiques de la docència a UManresa.
12 Definició del mapa de talent en el grau d’Infermeria 1a. edició 10h (4+4+2) Conceptualitzar les competències emocionals que han de definir a un titulat/ada en Infermeria.
13 Estratègies i eines per a millorar el pensament crític de l’estudiantat d’Educació Infantil 1a. edició 4h (2+2) Reflexionar sobre la rellevància de promoure el pensament crític entre l’estudiantat i conèixer estratègies per a fer-ho.
14 Estratègies i eines per a millorar el pensament crític de l’estudiantat d’Infermeria 1a. edició 2h 30' Reflexionar sobre la rellevància de promoure el pensament crític entre l’estudiantat i conèixer estratègies per a fer-ho.
15 Ús de l’eina Board de Moodle 1a. edició 2h Donar a conèixer aquesta activitat de Moodle que permet crear un taulell a mode de post-it per promoure la comunicació a l'aula virtual.
16 Ús de l’eina Socrative 1a. edició 2h Conèixer com plantejar qüestionaris a través d'aquesta eina digital que facilita dinamitzar les sessions formatives a la vegada que permet obtenir informes de resultats (puntuacions i respostes) en directe.
17 Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) entre l’estudiantat de Fisioteràpia 2a. edició 4h Conèixer els aspectes bàsics d’una metodologia orientada a assolir un Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), així com els aspectes concrets entorn els dos casos dissenyats per a treballar-los entre l’estudiantat.
18 Pedagogia creativa: com s’entrena i s’avalua la creativitat? (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 4h Convèncer de la necessitat de l'entrenament creatiu en el procés educatiu, entrenar el professorat amb eines creatives, entendre la necessitat de sincronitzar hemisferi dret i esquerre per tenir bones idees, dotar d'eines als assistents perquè l’estudiantat es faci bones preguntes, pensi visualment, tingui moltes i originals idees i sàpiguen improvisar.
19 Com incrementar la motivació de l'estudiantat? 1a. edició 2h 30' Establir estratègies de participació en l’àmbit acadèmic que el professorat pot emprar entre el seu estudiantat.
20 Estratègies per donar un feedback eficient a l’estudiantat (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 4h (2+2) Conèixer les característiques que fan efectiu el feedback o retorn que s’ofereix a l’estudiantat en el decurs del procés d’ensenyament i aprenentatge.
21 Ús de l'eina Offline Quiz de Moodle 1a. edició (dues convocatòries) 2h Conèixer com crear des de l'aula virtual proves presencials tipus test: disseny del/s qüestionari/s i correcció i assignació automàtica de les puntuacions al llibre de qualificacions.
23 Com treballar els ODS a la docència universitària (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 4h (2+2) Establir un marc de referència per al professorat per a poder treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en les seves assignatures.
24 Prevenció i gestió de l'estrès (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 6h (2+2+2) Conèixer i valorar l’estrès, aplicant tècniques que permetin treure el màxim profit de l’estrès funcional i reduir l’estrès disfuncional.
25 Com acompanyar l'estudiant en el procés d'aprenentatge (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 6h (2+2+2) Aplicar estratègies de suport que facilitin la interacció i la comunicació entre l’estudiantat i el professorat i la creació d’entorns que fomentin aprenentatges de qualitat i una retroalimentació efectiva.
26 L'autoregulació de l'aprenentatge: avançant en l'autonomia i responsabilitat de l'estudiantat (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 4h (2+2) Conèixer les formes sota les quals l’estudiantat pren el control del seu procés d’aprenentatge, desenvolupant la seva autonomia i responsabilitat sobre el mateix.
27 I Jornada sobre docència universitària de la UVic-UCC (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 4h Avançar en el treball dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) dins del marc de la docència universitària.
28 Ús de l'eina Genial.ly per a l'elaboració de recursos d'aprenentatge 1a. edició 2h Conèixer com definir i implementar escales avaluatives a través del propi Moodle.
29 Avaluar a Moodle fent servir escales 1a. edició 1h 30' Conèixer l’ús de les escales de valoració per a avaluar i/o qualificar activitats des de Moodle.
30 Ús de l'eina Peer Assessment de Moodle 1a. edició (dues convocatòries) 2h Conèixer l’activitat Peer Assessment de Moodle, la qual permet a l’estudiantat autoavaluar-se i coavaluar la participació del grup en una activitat determinada, en base a uns criteris d’avaluació predefinits.
32 Disseny i aplicació de la Flipped Classroom a la Universitat (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 6h (2+2+2) Descriure i experimentar el model de la Flipped Classroom, així com conèixer recursos i materials per poder dissenyar adientment propostes didàctiques sota aquest model formatiu.
33 Elaboració de vídeos interactius amb H5P 2a. edició 3h (2+1) Aprofundir en l’ús de la tipologia vídeo interactiu de l’eina H5P com a opció per a enriquir recursos d’aprenentatge presentats en aquest format.
34 Introducció al llibre de qualificacions de Moodle 1a. edició 1h Estructurar el llibre de qualificacions de Moodle segons el sistema d’avaluació establert i analitzar els diferents paràmetres de configuració de la qualificació de les categories i les seves possibilitats didàctiques.
  Denominació acció Edició Durada Objectius a assolir
1 Bases de psicometria 1a. edició 6h (3+3) Oferir uns coneixements bàsics pel que fa a l’anàlisi psicomètrica per així poder extreure resultats de les dades que es puguin tenir. Mostrar com treballar amb el programari JASP.
2 Prepara l'aula virtual. Resol dubtes! 1a. edició (dues convocatòries) 1h 30’ Aprendre com preparar l’aula virtual per al nou curs acadèmic, resoldre dubtes i conèixer recursos i eines que poden millorar i facilitar tant l’aparença gràfica de l’aula com la gestió comunicativa a través de la mateixa.
3 Integrant les competències transversals (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 4h (2+2) Conèixer el significat i l'aplicació de les competències transversals, també conegudes com soft skills o key skills, en l'àmbit dels programes d'educació superior. Conèixer tant dinàmiques d'implementació com sistemes d'avaluació que es poden emprar per a la valoració del seu assoliment per part de l'estudiantat.
4 Tips per optimitzar la gestió i aparença de l'aula virtual 1a. edició (dues convocatòries) 2h Identificar configuracions, eines i recursos de l’aula virtual per a optimitzar-ne la gestió així com per dotar-la d’una aparença personalitzada que permeti fer el seguiment de l’activitat de l’estudiantat tant a docents com a estudiants.
5 Com establir un pont entre la pràctica i la teoria a la docència universitària (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 4h Donar a conèixer una metodologia, basada en l'anomenat aprenentatge realista, la qual a partir d'un treball pràctic previ ajuda a establir aquesta connexió tant desitjada entre teoria i pràctica tot dotant a la teoria de funcionalitat i raó de ser.
6 Configurem el llibre de qualificacions (I) 1a. edició (dues convocatòries) 2h Configurar el llibre de qualificacions de l’assignatura en base al sistema de qualificacions previst en la planificació-programa. Analitzar la vista de l’informe d’estudiant i identificar els principals elements que distorsionen els càlculs en les qualificacions.
7 Elaboració i ús de rúbriques com a instrument d’avaluació 3a. edició 3h (1+2) Aprendre a dissenyar correctament una rúbrica i reflexionar sobre l'ús de les mateixes com a instruments d'avaluació en els contextos d'educació superior.
8 Tècniques de creativitat 1a. edició 4h (2+2) Explorar una varietat de tècniques per estimular la creativitat i pensament lateral per generar solucions a problemes i implementar-les.
9 La docència a UManresa (UVic-UCC). Bases per a la planificació i el desenvolupament de la docència universitària 3a. edició 30h Conèixer les bases pedagògiques i metodològiques de la docència a UManresa.
10 Gestors bibliogràfics 1a. edició 2h Aprendre a utilitzar el gestor bibliogràfic Zotero.
11 Eines per a l'avaluació a Moodle (I): rúbriques, guia i selecció de criteris, ús d'escales 1a. edició (dues convocatòries) 2h Fer ús dels instruments d’avaluació que ofereix Moodle per a l’heteroavaluació.
12 Configurem el llibre de qualificacions (II): edició de càlculs 1a. edició 2h Conèixer com introduir càlculs condicionals al llibre de qualificacions de Moodle per obtenir les qualificacions finals de l’assignatura.
13 Creació i gestió d'activitats grupals a l'aula virtual 1a. edició 1h 30’ Aprendre a gestionar l’aula virtual per tal d’organitzar-la atenent a la necessitat de crear grups de treball. Conèixer com configurar les activitats i recursos, com afavorir l’avaluació de grup des de l’aula i les opcions de visualització de les activitats i recursos des del rol de l’estudiantat.
14 Instructor de simulació clínica per docents de grau de ciències de la salut 1a. edició 43h Oferir eines bàsiques pel disseny i pel desenvolupament de simulacions.
15 Instructor en simulació per docents de grau de ciències socials i d'educació 1a. edició 43h Oferir eines bàsiques pel disseny i pel desenvolupament de simulacions.
16 Dissenya una activitat per treballar els ODS a la teva assignatura (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 6h (2+2+2) Aprofundir en el coneixement dels ODS i com aplicar-los a les assignatures que el professorat imparteix.
17 Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) entre l’estudiantat de Fisioteràpia 3a. edició 2h 30’ Conèixer els aspectes bàsics d’una metodologia orientada a assolir un Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), així com els aspectes concrets entorn els dos casos dissenyats per a treballar-los entre l’estudiantat.
18 Recerca i Innovació: què cal conèixer per protegir el coneixement 1a. edició 1h 30’ Aprendre alguns conceptes relacionats amb la propietat intel·lectual i industrial per protegir el coneixement, així com amb els drets i deures dels investigadors.
19 Curs avançat en simulació: debriefing 1a. edició 32h Facilitar les eines avançades per ser i fer com a facilitador de l’aprenentatge dels participants, en el disseny estratègic de simulacions professionals.
20 Metodologies àgils per al treball en equip (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 8h (4+4) Conèixer les metodologies àgils per a transformar els equips de treball en equips àgils, incrementant-ne la seva productivitat i la seva ràpida adaptació a les noves necessitats i poder-les aplicar adequadament a la realitat laboral.
21 Com elaborar una revisió sistemàtica 1a. edició 2h Conèixer els diferents tipus de revisions (amb focus en les revisions sistemàtiques), fases d’elaboració i algunes eines a fer servir.
22 Estratègies d'aprenentatge actiu en grups nombrosos (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 8h (2+2+2+2) Facilitar recomanacions i pautes per abordar el repte d’introduir metodologies actives en grups de classe nombrosos.
23 El Programa UDocentia: l'avaluació i la millora docent del professorat de la UVic-UCC 1a. edició 2h 30’ (1+1,30) Donar a conèixer al PDI el Programa UDocentia d'avaluació i millora docent del professorat de la UVic-UCC.
24 Rol del professorat observador en el programa UDocentia 1a. edició 1h Conèixer les bases de l’observació de la pràctica docent a l’aula que haurà d’aplicar el PDI que participi com a observador d’aquell professorat que es presenti al Programa UDocentia.
25 Divulgació científica a l'abast de tothom 1a. edició 3h Aprendre a elaborar i divulgar continguts de coneixement científic a través de diferents canals: xarxes socials, premsa, blogs, podcasts...
26 El camí de la innovació: de la idea al projecte 1a. edició 2h Conèixer els diferents tipus d’innovació i les fases a seguir per a transformar les idees en projectes.
27 Perfil investigador (ORCID) i CVN FECYT 1a. edició 2h Conèixer com s’elabora el perfil científic en aquesta eina.
28 La innovació en ciències de la salut: trets diferencials 1a. edició 2h Conèixer les fases del cicle d’innovació en salut i les actuacions que cal dur a terme en cada pilar de desenvolupament.
29 Eines per a l'avaluació a Moodle (II): Peer Assessment 1a. edició 2h Conèixer com usar l’eina Peer Assessment de Moodle per a la coavaluació de l’estudiantat en una activitat grupal per promoure la reflexió de la dinàmica de treball i facilitar una qualificació diferenciada per a cada estudiant.
30 Dissenyant l'Aula Inversa 1a. edició (dues convocatòries) 8h Aprofundir en el model d’aprenentatge de l’Aula Inversa (o Flipped Classroom / Flipped Learning) i conèixer eines, tècniques i recursos per plantejar un aprenentatge sota el paraigües d’aquest model posant èmfasi en com afavorir l’autoregulació de l’aprenentatge de l’estudiantat.
31 Jornada sobre IA a la docència UVic-UCC (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 4h Reflexionar entorn el concepte d’IA i la seva integració a la docència, així com conèixer diverses eines d’IA d’interès per al professorat universitari.
32 Recerca qualitativa: fonaments i disseny metodològic 1a. edició 6h (3+3) Conèixer els diferents dissenys d’estudis qualitatius i els seus elements metodològics clau. Presentar diverses eines d’anàlisi qualitatiu i les seves principals funcionalitats.
33 Ús de l'eina Offline Quiz de Moodle 2a. edició 2h Conèixer com crear des de l'aula virtual proves presencials tipus test: disseny del/s qüestionari/s i correcció i assignació automàtica de les puntuacions al llibre de qualificacions.
34 Com redactar un article científic 1a. edició 4h (2+2) Conèixer el format de redacció d’articles científics. Aprendre tècniques i habilitats bàsiques per escriure i publicar articles científics.
35 Prevenció i gestió de l'estrès (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 2a. edició 6h (2+2+2) Conèixer i valorar l’estrès, aplicant tècniques que permetin treure el màxim profit de l’estrès funcional i reduir l’estrès disfuncional.
36 Ús de l’eina Board de Moodle 2a. edició 1h 30’ Donar a conèixer aquesta activitat de Moodle que permet crear un taulell a mode de post-it per promoure la comunicació a l'aula virtual.
37 Aprendre i ensenyar a l'aula: el mètode del cas (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 8h (3+3+2) Conèixer tots els aspectes necessaris per aplicar aquesta metodologia a l’aula, la qual facilita desenvolupar entre l’estudiantat competències transversals tals com: el treball en equip, la comunicació eficaç, l’aprendre a aprendre, el pensament crític, la creativitat, etc.
38 La publicació científica 1a. edició 2h Dissenyar estratègies per publicar que siguin eficients i efectives.
39 La interacció professorat-estudiantat: clau per a un bon aprenentatge (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 8h Conèixer els diferents tipus d’interacció així com possibles estratègies de recolzament al procés d’aprenentatge.
40 La Intel·ligència Artificial i els treballs finals de grau universitaris (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 1a. edició 6h (2+2+2) Descobrir les possibilitats d’ús de la intel·ligència artificial (IA) en TFG i TFM.
41 Socrative i Kahoot!: eines per a l'aprenentatge participatiu 1a. edició 2h Conèixer com plantejar qüestionaris a través d'aquesta eina digital que facilita dinamitzar les sessions formatives a la vegada que permet obtenir informes de resultats (puntuacions i respostes) en directe.
42 Open Science: accés obert i gestió de dades de recerca 1a. edició 2h Conèixer els principals motius per fomentar la publicació en obert i els avantatges pels investigadors, Universitat i societat. Conèixer els principals repositoris.
43 L'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) en els estudis d’Empresa. Disseny i planificació (I) 1a. edició 3h Treballar la metodologia de l’ABP i explorar com adaptar-la als estudis de grau i de cicles formatius de grau superior de l’àrea d’Empresa d’UManresa.
44 II Jornada sobre docència universitària de la UVIC-UCC (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 2a. edició 4h Promoure la interacció i intercanvi en l’àmbit de la innovació docent entre el professorat de la UVic-UCC i l’intercanvi de bones pràctiques docents en la integració dels ODS a la docència proporcionant també elements de reflexió i debat.
45 Disseny i aplicació de la Flipped Classroom a la Universitat (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) 2a. edició 6h (2+2+2) Descriure i experimentar el model de la Flipped Classroom, així com conèixer recursos i materials per poder dissenyar adientment propostes didàctiques sota aquest model formatiu.
46 Coneix què són els projectes COIL i BIP 1a. edició 1h 30’ Conèixer les característiques dels projectes COIL i BIP per així familiaritzar al professorat amb aquestes metodologies docents i incentivar que es puguin incorporar a les assignatures, promovent tant la internacionalització com la innovació docent.
47 Novetats a l'aula virtual: actualització de Moodle 1a. edició 1h Conèixer les millores que s'han introduït a les aules virtuals d’UManresa-FUB arran de l’actualització de la plataforma Moodle amb la qual s'inicia el curs acadèmic 2024-2025.

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte