1 |
Bases de psicometria |
1a. edició |
6h (3+3) |
Oferir uns coneixements bàsics pel que fa a l’anàlisi psicomètrica per així poder extreure resultats de les dades que es puguin tenir. Mostrar com treballar amb el programari JASP. |
2 |
Prepara l'aula virtual. Resol dubtes! |
1a. edició (dues convocatòries) |
1h 30’ |
Aprendre com preparar l’aula virtual per al nou curs acadèmic, resoldre dubtes i conèixer recursos i eines que poden millorar i facilitar tant l’aparença gràfica de l’aula com la gestió comunicativa a través de la mateixa. |
3 |
Integrant les competències transversals (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
1a. edició |
4h (2+2) |
Conèixer el significat i l'aplicació de les competències transversals, també conegudes com soft skills o key skills, en l'àmbit dels programes d'educació superior. Conèixer tant dinàmiques d'implementació com sistemes d'avaluació que es poden emprar per a la valoració del seu assoliment per part de l'estudiantat. |
4 |
Tips per optimitzar la gestió i aparença de l'aula virtual |
1a. edició (dues convocatòries) |
2h |
Identificar configuracions, eines i recursos de l’aula virtual per a optimitzar-ne la gestió així com per dotar-la d’una aparença personalitzada que permeti fer el seguiment de l’activitat de l’estudiantat tant a docents com a estudiants. |
5 |
Com establir un pont entre la pràctica i la teoria a la docència universitària (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
1a. edició |
4h |
Donar a conèixer una metodologia, basada en l'anomenat aprenentatge realista, la qual a partir d'un treball pràctic previ ajuda a establir aquesta connexió tant desitjada entre teoria i pràctica tot dotant a la teoria de funcionalitat i raó de ser. |
6 |
Configurem el llibre de qualificacions (I) |
1a. edició (dues convocatòries) |
2h |
Configurar el llibre de qualificacions de l’assignatura en base al sistema de qualificacions previst en la planificació-programa. Analitzar la vista de l’informe d’estudiant i identificar els principals elements que distorsionen els càlculs en les qualificacions. |
7 |
Elaboració i ús de rúbriques com a instrument d’avaluació |
3a. edició |
3h (1+2) |
Aprendre a dissenyar correctament una rúbrica i reflexionar sobre l'ús de les mateixes com a instruments d'avaluació en els contextos d'educació superior. |
8 |
Tècniques de creativitat |
1a. edició |
4h (2+2) |
Explorar una varietat de tècniques per estimular la creativitat i pensament lateral per generar solucions a problemes i implementar-les. |
9 |
La docència a UManresa (UVic-UCC). Bases per a la planificació i el desenvolupament de la docència universitària |
3a. edició |
30h |
Conèixer les bases pedagògiques i metodològiques de la docència a UManresa. |
10 |
Gestors bibliogràfics |
1a. edició |
2h |
Aprendre a utilitzar el gestor bibliogràfic Zotero. |
11 |
Eines per a l'avaluació a Moodle (I): rúbriques, guia i selecció de criteris, ús d'escales |
1a. edició (dues convocatòries) |
2h |
Fer ús dels instruments d’avaluació que ofereix Moodle per a l’heteroavaluació. |
12 |
Configurem el llibre de qualificacions (II): edició de càlculs |
1a. edició |
2h |
Conèixer com introduir càlculs condicionals al llibre de qualificacions de Moodle per obtenir les qualificacions finals de l’assignatura. |
13 |
Creació i gestió d'activitats grupals a l'aula virtual |
1a. edició |
1h 30’ |
Aprendre a gestionar l’aula virtual per tal d’organitzar-la atenent a la necessitat de crear grups de treball. Conèixer com configurar les activitats i recursos, com afavorir l’avaluació de grup des de l’aula i les opcions de visualització de les activitats i recursos des del rol de l’estudiantat. |
14 |
Instructor de simulació clínica per docents de grau de ciències de la salut |
1a. edició |
43h |
Oferir eines bàsiques pel disseny i pel desenvolupament de simulacions. |
15 |
Instructor en simulació per docents de grau de ciències socials i d'educació |
1a. edició |
43h |
Oferir eines bàsiques pel disseny i pel desenvolupament de simulacions. |
16 |
Dissenya una activitat per treballar els ODS a la teva assignatura (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
1a. edició |
6h (2+2+2) |
Aprofundir en el coneixement dels ODS i com aplicar-los a les assignatures que el professorat imparteix. |
17 |
Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) entre l’estudiantat de Fisioteràpia |
3a. edició |
2h 30’ |
Conèixer els aspectes bàsics d’una metodologia orientada a assolir un Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), així com els aspectes concrets entorn els dos casos dissenyats per a treballar-los entre l’estudiantat. |
18 |
Recerca i Innovació: què cal conèixer per protegir el coneixement |
1a. edició |
1h 30’ |
Aprendre alguns conceptes relacionats amb la propietat intel·lectual i industrial per protegir el coneixement, així com amb els drets i deures dels investigadors. |
19 |
Curs avançat en simulació: debriefing |
1a. edició |
32h |
Facilitar les eines avançades per ser i fer com a facilitador de l’aprenentatge dels participants, en el disseny estratègic de simulacions professionals. |
20 |
Metodologies àgils per al treball en equip (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
1a. edició |
8h (4+4) |
Conèixer les metodologies àgils per a transformar els equips de treball en equips àgils, incrementant-ne la seva productivitat i la seva ràpida adaptació a les noves necessitats i poder-les aplicar adequadament a la realitat laboral. |
21 |
Com elaborar una revisió sistemàtica |
1a. edició |
2h |
Conèixer els diferents tipus de revisions (amb focus en les revisions sistemàtiques), fases d’elaboració i algunes eines a fer servir. |
22 |
Estratègies d'aprenentatge actiu en grups nombrosos (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
1a. edició |
8h (2+2+2+2) |
Facilitar recomanacions i pautes per abordar el repte d’introduir metodologies actives en grups de classe nombrosos. |
23 |
El Programa UDocentia: l'avaluació i la millora docent del professorat de la UVic-UCC |
1a. edició |
2h 30’ (1+1,30) |
Donar a conèixer al PDI el Programa UDocentia d'avaluació i millora docent del professorat de la UVic-UCC. |
24 |
Rol del professorat observador en el programa UDocentia |
1a. edició |
1h |
Conèixer les bases de l’observació de la pràctica docent a l’aula que haurà d’aplicar el PDI que participi com a observador d’aquell professorat que es presenti al Programa UDocentia. |
25 |
Divulgació científica a l'abast de tothom |
1a. edició |
3h |
Aprendre a elaborar i divulgar continguts de coneixement científic a través de diferents canals: xarxes socials, premsa, blogs, podcasts... |
26 |
El camí de la innovació: de la idea al projecte |
1a. edició |
2h |
Conèixer els diferents tipus d’innovació i les fases a seguir per a transformar les idees en projectes. |
27 |
Perfil investigador (ORCID) i CVN FECYT |
1a. edició |
2h |
Conèixer com s’elabora el perfil científic en aquesta eina. |
28 |
La innovació en ciències de la salut: trets diferencials |
1a. edició |
2h |
Conèixer les fases del cicle d’innovació en salut i les actuacions que cal dur a terme en cada pilar de desenvolupament. |
29 |
Eines per a l'avaluació a Moodle (II): Peer Assessment |
1a. edició |
2h |
Conèixer com usar l’eina Peer Assessment de Moodle per a la coavaluació de l’estudiantat en una activitat grupal per promoure la reflexió de la dinàmica de treball i facilitar una qualificació diferenciada per a cada estudiant. |
30 |
Dissenyant l'Aula Inversa |
1a. edició (dues convocatòries) |
8h |
Aprofundir en el model d’aprenentatge de l’Aula Inversa (o Flipped Classroom / Flipped Learning) i conèixer eines, tècniques i recursos per plantejar un aprenentatge sota el paraigües d’aquest model posant èmfasi en com afavorir l’autoregulació de l’aprenentatge de l’estudiantat. |
31 |
Jornada sobre IA a la docència UVic-UCC (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
1a. edició |
4h |
Reflexionar entorn el concepte d’IA i la seva integració a la docència, així com conèixer diverses eines d’IA d’interès per al professorat universitari. |
32 |
Recerca qualitativa: fonaments i disseny metodològic |
1a. edició |
6h (3+3) |
Conèixer els diferents dissenys d’estudis qualitatius i els seus elements metodològics clau. Presentar diverses eines d’anàlisi qualitatiu i les seves principals funcionalitats. |
33 |
Ús de l'eina Offline Quiz de Moodle |
2a. edició |
2h |
Conèixer com crear des de l'aula virtual proves presencials tipus test: disseny del/s qüestionari/s i correcció i assignació automàtica de les puntuacions al llibre de qualificacions. |
34 |
Com redactar un article científic |
1a. edició |
4h (2+2) |
Conèixer el format de redacció d’articles científics. Aprendre tècniques i habilitats bàsiques per escriure i publicar articles científics. |
35 |
Prevenció i gestió de l'estrès (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
2a. edició |
6h (2+2+2) |
Conèixer i valorar l’estrès, aplicant tècniques que permetin treure el màxim profit de l’estrès funcional i reduir l’estrès disfuncional. |
36 |
Ús de l’eina Board de Moodle |
2a. edició |
1h 30’ |
Donar a conèixer aquesta activitat de Moodle que permet crear un taulell a mode de post-it per promoure la comunicació a l'aula virtual. |
37 |
Aprendre i ensenyar a l'aula: el mètode del cas (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
1a. edició |
8h (3+3+2) |
Conèixer tots els aspectes necessaris per aplicar aquesta metodologia a l’aula, la qual facilita desenvolupar entre l’estudiantat competències transversals tals com: el treball en equip, la comunicació eficaç, l’aprendre a aprendre, el pensament crític, la creativitat, etc. |
38 |
La publicació científica |
1a. edició |
2h |
Dissenyar estratègies per publicar que siguin eficients i efectives. |
39 |
La interacció professorat-estudiantat: clau per a un bon aprenentatge (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
1a. edició |
8h |
Conèixer els diferents tipus d’interacció així com possibles estratègies de recolzament al procés d’aprenentatge. |
40 |
La Intel·ligència Artificial i els treballs finals de grau universitaris (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
1a. edició |
6h (2+2+2) |
Descobrir les possibilitats d’ús de la intel·ligència artificial (IA) en TFG i TFM. |
41 |
Socrative i Kahoot!: eines per a l'aprenentatge participatiu |
1a. edició |
2h |
Conèixer com plantejar qüestionaris a través d'aquesta eina digital que facilita dinamitzar les sessions formatives a la vegada que permet obtenir informes de resultats (puntuacions i respostes) en directe. |
42 |
Open Science: accés obert i gestió de dades de recerca |
1a. edició |
2h |
Conèixer els principals motius per fomentar la publicació en obert i els avantatges pels investigadors, Universitat i societat. Conèixer els principals repositoris. |
43 |
L'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) en els estudis d’Empresa. Disseny i planificació (I) |
1a. edició |
3h |
Treballar la metodologia de l’ABP i explorar com adaptar-la als estudis de grau i de cicles formatius de grau superior de l’àrea d’Empresa d’UManresa. |
44 |
II Jornada sobre docència universitària de la UVIC-UCC (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
2a. edició |
4h |
Promoure la interacció i intercanvi en l’àmbit de la innovació docent entre el professorat de la UVic-UCC i l’intercanvi de bones pràctiques docents en la integració dels ODS a la docència proporcionant també elements de reflexió i debat. |
45 |
Disseny i aplicació de la Flipped Classroom a la Universitat (oferta pel CIFE UVic de la UVIC-UCC) |
2a. edició |
6h (2+2+2) |
Descriure i experimentar el model de la Flipped Classroom, així com conèixer recursos i materials per poder dissenyar adientment propostes didàctiques sota aquest model formatiu. |
46 |
Coneix què són els projectes COIL i BIP |
1a. edició |
1h 30’ |
Conèixer les característiques dels projectes COIL i BIP per així familiaritzar al professorat amb aquestes metodologies docents i incentivar que es puguin incorporar a les assignatures, promovent tant la internacionalització com la innovació docent. |
47 |
Novetats a l'aula virtual: actualització de Moodle |
1a. edició |
1h |
Conèixer les millores que s'han introduït a les aules virtuals d’UManresa-FUB arran de l’actualització de la plataforma Moodle amb la qual s'inicia el curs acadèmic 2024-2025. |