El coneixement del medi és un dels aspectes curriculars clau al llarg de l'educació formal. No obstant, més sovint que menys, aquest coneixement del medi no parteix de l'observació directa i de la immersió en l'entorn, sinó que es sol portar l'entorn "a trossos" dins l'aula. Proposem que el coneixement de primera mà de l'entorn proper pot aportar nombroses eines d'aprenentatge tant dins com fora de l'aula.
Per altra banda, vivim un moment històric en què el contacte de les persones amb la natura sol ser poc, tot i els nombrosos beneficis -tant a nivell de salut física com emocional i cognitiva- que es descriuen en la literatura científica. Per això, també proposem que el contacte amb l'entorn natural pot ajudar a aportar a les persones participants molts d'aquests beneficis.
Objectius
- Tenir un tast de com es pot aprofitar l'entorn com a espai per a l'aprenentatge
- Idear propostes d'aula o de camp posteriors
- Observació de flora i fauna
- Obrir possibilitats d'indagació i d'experimentació amb els elements de l'entorn.