Vés al contingut

Notícies

Imagen

UManresa

La UVic-UCC posa en marxa una campanya a xarxes socials per acompanyar els estudiants en la docència online

Amb la voluntat d’acompanyar els i les estudiants en un curs en què la Covid-19 i la docència online han alterat les dinàmiques habituals de la vida universitària, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) acaba de posar en marxa una campanya a xarxes socials. Es tracta d’una sèrie de deu animacions breus que des d’aquesta setmana es publicaran de forma esglaonada als diferents perfils d’Instagram, Facebook i Twitter de la Universitat.

El decàleg de píndoles parteix dels reptes, les necessitats i els requeriments de la docència virtual per oferir consells als i les estudiants en els àmbits de la salut i de l’aprenentatge. Entre d’altres temes s’hi aborden la necessitat de mantenir els horaris de treball i les rutines de les classes presencials, fer un ús racional de les pantalles en el temps lliure i apostar per l’activitat física a l’aire lliure, disposar d’un espai de treball tranquil sense interrupcions ni sorolls, utilitzar una pantalla gran amb la càmera oberta o vestir-se per assistir a classe tal i com es faria si s’acudís a l’aula física.

Maximitzar el rendiment acadèmic i la sociabilitat

“Volem posar a l’abast de la comunitat pautes que reforcin hàbits saludables per estudiar des de casa ”, explica la vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic-UCC, Cristina Vaqué, segons la qual “és important entendre que l’alumnat, malgrat ser a casa, quan està seguint una classe realment es troba a la universitat, i que la necessitat d’interactuar i participar a l’aula amb docents i companys és la mateixa a la classe digital que a la presencial”. 

Per Vaqué, aquesta és la base per “treure el màxim rendiment acadèmic i social de l’ensenyament aprenentatge tan excepcional d’aquest curs” però també ho és tenir en compte altres pautes significatives com ara tenir la càmera oberta i seure o vestir-se com si fossin a l’aula, dormir bé, moure’s entre sessió i sessió , fer activitat física a l’aire lliure, beure prou aigua i menjar equilibrat. La campanya també pretén recordar a l’alumnat que té al seu abast el conjunt de serveis de suport psicopedagògic de la Universitat.

La proposta va sorgir de la comissió de seguiment acadèmic formada pels degans i deganes de les facultats, el mateix vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i el de professorat. Si s’ha materialitzat ara és perquè “ja hem deixat enrere la necessitat urgent de reaccionar a una situació nova i inesperada del curs passat i ens trobem en una etapa que, malgrat la incertesa constant, ens permet planificar i aplicar elements de millora a les dinàmiques iniciades aviat farà un any”. Per Cristina Vaqué, no es tracta només d’acompanyar l’estudiant a la situació que ens toca viure, sinó contribuir a que “aquesta vivència personal sigui de gran utilitat als alumnes per desenvolupar algunes competències transversals necessàries per al seu futur professional, així com “per conviure en un món complex, global i canviant que requereix molta resiliència, paciència, generositat, comprensió, reflexió, adaptació al canvi, co-responsabilitat i, en definitiva, superació personal i col·lectiva”.

L’element central d’un conjunt transversal de recursos

En el cas del campus Vic, aquestes animacions són també la porta d’entrada d’un nou espai web que recull tots els recursos d’utilitat per a l’alumnat generats al llarg dels darrers mesos en el context de la pandèmia. Els seus continguts s’agrupen en tres àmbits temàtics: salut i Covid-19, acompanyament acadèmic i suport a l’aprenentatge, i estan orientats a orientar l’alumnat i a optimitzar al màxim l’aprenentatge des de casa. El web també compta amb un apartat d’actualitat, en el qual professors i investigadors de diferents facultats i grups de recerca donen consells o reflexionen sobre aspectes d’interès per a l’alumnat relacionats amb la docència online.

En el cas del campus Manresa també s’ha creat l’espai web Acompanyament a l’estudiant en època de COVID-19 com a recull d’eines i recursos útils en temps de pandèmia.  En un primer apartat s’hi comparteixen continguts de bones pràctiques i en un segon informació relacionada amb la salut i la COVID-19: el protocol “Aquí ho fem bé” que s’aplica a la institució des que es van reobrir les instal·lacions després del confinament, vídeos amb consells de salut elaborats per professionals de la Clínica Universitària i activitats del programa Universitat saludable. En un tercer apartat, l’alumnat hi pot trobar recursos d’acompanyament acadèmic, com el Servei d’atenció psicològica o el Servei d’assessorament per a l’alumnat amb diversitat funcional. La darrera part conté un recull de recursos i serveis de suport a l’aprenentatge, entre els quals hi ha informació de la biblioteca, recursos tecnològics i consells sobre com ha de ser la comunicació virtual durant les classes no presencials.

L’Àrea de Màrqueting de la UVic coordina aquesta iniciativa transversal en la qual participen diferents serveis de la Universitat: UMedia, l’UHUB, la Biblioteca, l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals i l’Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals de la UVic i el Servei de Comunicació i Màrqueting d’UManresa..

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte