Vés al contingut

Notícies

Imagen

Lluís Blancafort durant la defensa de la tesi doctoral

Excel·lent cum laude per a la tesi del docent de la Facultat de Ciències Socials, Lluís Blancafort

L'Escola de Doctorat de la UVic-UCC ha comunicat la qualificació d'excel·lent amb menció "cum laude" per a la tesi del professor del grau en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) i del Grau en Gestió de la Societat Digital de la Facultat de Ciències Socials de Manresa, Lluís Blancafort. Blancafort va defensar la tesi el passat dimecres, 17 de juliol, a Vic.

La tesi es titula “La simulació com a metodologia formativa per al desenvolupament de l’empatia als equips de sala dels restaurants” i ha estat dirigida per la també docent d’UManresa, Dra. Nuria Serrat, la Dra. Elisenda Tarrats, docent del campus Vic de la UVic-UCC, i el Dr. Xavier Ferràs, docent d’ESADE (Universitat Ramon Llull).

La tesi parteix de la importància de l'empatia en la satisfacció dels clients en el sector de la restauració i del seu paper fonamental en la sostenibilitat dels negocis a través dels índexs de retorn i recomanacions. La finalitat de la investigació de la tesi era explorar i aportar coneixement sobre com la simulació pot col·laborar en la formació inicial de futurs equips de sala a través del desenvolupament de l’empatia. 

En la tesi, Blancafort desenvolupa, documenta, prova i valida el disseny d'una experiència de simulació que permet als docents formats en la metodologia dirigir i/o facilitar una activitat que millora l'empatia dels futurs equips de sala dels restaurants d’una manera fonamentada i rigorosa, incloent totes les guies i instruments necessaris per a la seva correcta implementació i replicabilitat en situacions semblants. Aquest instrument senzill, aplicable, validat i ben documentat pot contribuir a que els restaurants disposin de personal amb un millor perfil competencial al servei de sala, contribuint al desenvolupament de negocis més sòlids i econòmicament sostenibles. 

La tesi demostra que, després de la simulació, l’alumnat amb un nivell d’empatia inferior n’incrementa el valor substancialment, mentre que els d’un nivell superior l’incrementen en menor mesura, probablement per estar en un llindar ja elevat. A banda d’incrementar la mitjana del nivell d’empatia, mesurat amb una variació del Toronto Empathy Questionnaire, es produeix un efecte d’homogeneïtzació del grup per la banda alta, fet molt valorat a les escoles de formació.
 

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta

Contacte