Estudiantat d'Educació Infantil d'UManresa presenta les accions integradores d'aquest curs
Les alumnes del grau en Mestre d’Educació Infantil de la Facultat de Ciències Socials de Manresa de la UVic-UCC han presentat les accions que han desenvolupat al llarg del curs en el marc de les accions integradores. En aquesta ocasió, l’estudiantat d’UManresa ha impulsat iniciatives en col·laboració amb 12 entitats i escoles del territori. Les accions integradores tenen com a finalitat la promoció d’actituds pro-socials en els alumnes i la connexió de la formació de mestres amb les necessitats de l’entorn.
Amb les accions integradores, els estudis d’Educació Infantil pretenen que l’estudiantat treballi aspectes com el compromís, la responsabilitat, la capacitat d’entesa, les inquietuds culturals, l’autonomia, la interdisciplinarietat, la curiositat i el rigor. Les accions integradores tenen com a objectiu que les alumnes aprenguin a analitzar i a reflexionar i que la seva acció posi en valor la funció dels mestres en relació amb la comunitat educativa, la societat en general i la cultura. Una altra competència que es persegueix amb les accions integradores és que l’alumnat aprengui a actuar en contextos de diversitat i inclusió, col·laborant amb les famílies i altres professionals i aplicant estratègies i recursos que redueixin les barreres cap a l’aprenentatge i que promoguin el desenvolupament individual.
Les accions integradores formen part del currículum del grau en Educació Infantil des de l’any 2017. Les alumnes hi ha de dedicar 75 hores cada semestre i treballar conjuntament amb estudiants de diferents cursos. En aquesta edició han col·laborat amb les entitats ONG Senegal, Centre de Recursos TEA, la biblioteca Carles Morató de Solsona, AMPANS, el projecte Invulnerables, Creu Roja, les biblioteques veïnals, el Museu Comarcal, Chrysallis i Eufòria. També s’han desenvolupat accions integradores amb les escoles bressol Dentetes i Rexics. Els projectes que han tirat endavant són diversos i van des de la creació d’una pàgina web, passant per propostes d’art i ciència, la creació d’un itinerari de sentits o millores dels espais d’una llar d’infants.