Vés al contingut

Notícies

Imagen

Josep Ametller a la FUB2

El CEO d’Ametller Origen explica les claus del seu èxit empresarial a estudiants d’UManresa i representants d’empreses Prèmium

Actitud, vocació, ambició, transparència, humilitat, capacitat d’aprendre, exemplaritat i inconformisme són elements clau per a l’èxit empresarial segons el CEO d’Ametller Origen, Josep Ametller, que aquest dimecres, 12 de febrer, ha parlat a UManresa de l’evolució d’Ametller Origen des dels orígens fins a l’actualitat en una conversa amb el periodista Iu Forn, col·laborador dels estudis d’Empresa.

Ametller ha fet un ràpid recorregut per la seva trajectòria des que va acabar els estudis de formació professional fins que es va incorporar al món laboral amb una primera experiència en una multinacional, on va descobrir la importància de l’actitud i la il·lusió per tirar endavant qualsevol projecte i del paper clau de la vocació i de l’assaig-error per evitar “adormir-nos”.

Del recorregut d’Ametller Origen, que va iniciar-se en una parada de productes agrícoles de la seva família pagesa, n'ha destacat l'ambició. Una ambició que, segons ha dit, és imprescindible i determinant per aconseguir créixer anualment per sobre del 20%, tenir més de 4.000 treballadors o poder afrontar els 150 milions d’euros d’inversió que suposarà la posada en marxa de l’Agroparc, un espai prop de l’àrea metropolitana on s’aplicaran els principis de l’economia circular i que integrarà tota la cadena de producció. “Si no penses en gran, no ho aconsegueixes”, ha dit, recordant que des de petit ja somniava amb camions distribuint productes agrícoles de l’explotació familiar. L’ambició va lligada, segons Ametller, a l’inconformisme i a la inversió per aconseguir créixer, instaurant-hi una política de creixement sistèmic vinculada al propòsit de l’empresa.

Una altra de les reflexions que ha fet Josep Ametller ha estat sobre la innovació i l’adaptació al canvi. “Quan les coses van bé”, ha explicat, “s’han d’anar canviant perquè continuïn anant bé, i quan van malament, les has de canviar per força”. S’ha referit a la cultura de canvi constant de l’empresa, que va lligada a la capacitat d’aprendre, d’observar i escoltar des de la humilitat. També ha destacat la importància de l’impacte positiu de l’acció de l’empresa i ha explicat com, als menjadors escolars que gestionen, gràcies al nou iogurt amb menys acidesa que elabora Ametller Origen, s’han deixat de distribuir sobres de sucre, amb tot el que això comporta en la millora de l’alimentació dels infants.

Josep Ametller també s’ha referit a la política de l’empresa pel que fa al personal. Segons ha dit, “si vols tenir els millors treballadors del sector, això només ho pots fer si saps compartir amb ells els èxits de l’empresa”. “Un treballador que està content”, ha explicat, “és més eficient”. A banda d’una bona política salarial, Ametller ha remarcat la importància de la transparència i de transmetre als treballadors tant els èxits com les coses que no funcionen.

Han seguit la conferència representants d’empreses adherides al programa Prèmium dels estudis d’empresa i estudiants dels CFGS d’Administració i Finances i Comerç Internacional del Campus Professional.

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna pregunta, nosaltres tenim la resposta

Contacte