Aquest curs pretén aprofundir en les habilitats d'expressió oral dels participants per tal d'adaptar-los a les exigències d'un context de debat. L'objectiu final és crear un grup que pugui representar UManresa a la Lliga de debat sènior de la Xarxa Vives d'Universitats.
Imagen
L'expressió oral per al debat
Información general
Dirigido a
Modalidad
Duración
Calendario
Horarios
Lugar
Avinguda Universitària, 4-6. Manresa
Acreditación
Precio
Programa
20/01/2025. Què és el debat? Normativa, especificitats i horitzó de la lliga sènior.
27/01/2025. Tipus de debat i disciplines: BP, DC, DA
03/02/2025. Preparació dels debats: el guió
10/02/2025. Pràctica de debats: 1. Estructura
17/02/2025. Pràctica de debats: 2. CNV
24/02/2025. Pràctica de debats: 3. CPV
03/03/2025. Pràctica de debats: 4. Topoi
10/03/2025. Selecció final i preparació de la lliga de debat sènior
17/03/2025. Selecció final i preparació de la lliga de debat sènior
Professorat
Josep Vicenç Mestre
Doctor amb qualificació Cum Laude, graduat en Humanitats, en Ciències Polítiques i màster en Història del Món. Ha estat assessor en acció institucional del Vicepresident del Govern de la Generalitat, Cap del gabinet del conseller d’Economia i Hisenda, Cap de Relacions Institucionals del conseller d’Empresa i Coneixement, assessor en comunicació a la presidència del Parlament de Catalunya i Cap del gabinet de la vicepresidència primera del Parlament de Catalunya.
Josep M. Castellà Lidon
Professor titular de filologia catalana (perfil: anàlisi del discurs), doctor en lingüística per la UPF amb la tesi La complexitat lingüística al discurs oral i escrit. Ha publicat diversos llibres, individuals i col·lectius: De la frase al text. Teories de l’ús lingüístic (1992), Oralitat i escriptura. Dues cares de la complexitat al llenguatge (2004), Lingüística i ensenyament de llengües (1994), TXT. La lingüística textual aplicada al comentari de textos (1998), El discurs oral formal (2004) i Entendre(s) a classe. Les estratègies comunicatives dels docents ben valorats (2007).
Els seus projectes de recerca es basen en tres línies principals: l'anàlisi del discurs multimodal de la classe magistral universitària, especialment per la incidència de les noves tecnologies (PowerPoint i Internet); l'estudi del discurs oral en públic com una forma de literacitat oral; i la investigació de les maneres en què el discurs oral formal s'adquireix i es pot ensenyar.