L'objectiu del grup de treball Educació Científica Inclusiva des de la Investigació-Acció és donar orientacions i acompanyament a les mestres i educadores en la creació i/o millora de Living Labs Comunitaris i funcionals i relacionats de manera activa amb l’entorn natural i social dels infants.
El programa també pretén identificar problemàtiques compartides i elaborar propostes d’intervenció i/o millora en els entorns i contextos treballats des del co-disseny i co-construcció. Alhora, vol ajudar a donar continuïtat i reforçar els programes de ciència amb infants de sectors socials especialment vulnerables i desenvolupar eines per al professorat sobre observació, detecció i anàlisi sobre la pràctica inclusiva amb infants.
Les sessions inclouen la creació de materials didàctics específics pels infants per conscienciar sobre les pràctiques discriminatòries de gènere, racistes, capacitistes (etc.) en ciència i facilitar bones pràctiques educatives (llibres de ciència inclusius, joguines no sexistes, etc.)
El grup de treball estableix trobades periòdiques per compartir observacions i resultats de la recerca-acció en relació a la inclusivitat dels infants i la millora progressiva dels materials i propostes pedagògiques.
Imagen |
Imagen |
Aquest curs forma part del projecte “Communities for Sciences – Towards Promoting an Inlusive Approach in Science Education” que ha rebut finançament del programa de recerca i innovació de la Unió Europea Horizon 2020 en el marc del conveni de subvenció núm. 872104.